Türkiye ile Lüksemburg arasındaki ilişkiler, tarih boyunca dayanışma ve karşılıklı güven temelinde gelişiyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Ankara'da düzenlenen 'Lüksemburg Milli Günü' programına katılarak, iki ülke arasındaki strategik ortaklık ve yeni işbirliği imkanlarının önemine değindi. Bakan Göktaş, 'Dostane ilişkilerimiz uzun yıllara dayanıyor ve uluslararası krizlere rağmen güçlenerek devam ediyor.' diyerek, yakın zamanda gerçekleşen üst düzey ziyaretlerin ve ekonomik gelişmelerin altını çizdi.
Lüksemburg'un bağımsızlık iradesine, kültürüne ve değerlerine bağlılığını vurgulayan Göktaş, '23 Haziran, Lüksemburg’un milli hafızasında gücünü gösteren önemli bir gün. Bu özel günü en içten dileklerimizle kutluyoruz.' ifadelerini kullandı. Ayrıca, 1987'de Lüksemburg'da Türk Büyükelçiliğinin açılmasının ve 2011'de Ankara'da Lüksemburg Büyükelçiliğinin kurulmasının, ikili ilişkilerin güçlenmesine katkı sağladığını belirtti.
Son dönemde, iki ülke arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin ön plana çıktığını anlatan Göktaş, 'Türk firmaları ve Lüksemburglular arasında yatırım ve işbirliği imkanları genişliyor. Türk Hava Yolları'nın sefer sayısının artması ve Lüksemburg’dan gelen turist sayısındaki büyüme, potansiyelimizin göstergesidir.' dedi. Ayrıca, Lüksemburg'daki yaklaşık 6 bin Türk vatandaşının da dostluk köprüleri kurduğunu belirtti.
Göktaş, Türkiye'nin güçlü insan kaynağı ve stratejik konumunun, yatırımcılar için cazip fırsatlar sunduğuna dikkat çekerek, 'Önümüzdeki dönemde ticaret hacmimizin ve iş birliklerimizin artacağına inanıyoruz. Ortak Ekonomi ve Ticaret Komitesi (JETCO) toplantısı ile bu hedefleri gerçekleştirmeye hazırız.' diye ekledi.
NATO Zirvesi ve COP31 gibi uluslararası etkinliklerde, Lüksemburg'un üst düzey katılım beklentisinin, diplomasi alanındaki güçlü bağlarımızı güçlendireceğini vurgulayan Göktaş, 'Liderlerimizin vizyonu sayesinde, ilişkilerimiz gelecekte de stratejik düzeyde devam edecek.' ifadelerini kullandı. Son olarak, 'Ortaklarımızla birlikte, bölgesel ve küresel sorunlara çözüm aramaya devam edeceğiz.' diyerek, iki ülke arasındaki dayanışmanın devam edeceğini belirtti.