Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile yaptığı görüşmede Türkiye'nin sürdürülebilir enerji politikalarını ve iklim değişikliğiyle mücadele hedeflerini detaylı şekilde paylaştı.
Bayraktar, Londra temasları kapsamında düzenlenen görüşmede, gelişmekte olan ülkeler için adil bir enerji dönüşümünün önemine vurgu yaptı. Gelişmiş ülkelere çağrı yaparken, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesini üç kat artırmayı hedefleyen stratejilerini anlattı ve 2035 yılına kadar enerji verimliliğine yönelik yatırımlarını sundu.
Görüşmede ayrıca, Türkiye'nin 2053 net sıfır emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanı olma vizyonu üzerinde duruldu. Bayraktar, 'Enerji arz güvenliği ile çevre politikaları birbirini tamamlayan iki ana odak noktasını oluşturuyor. Bu doğrultuda, daha temiz ve sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalarımıza kararlılıkla devam edeceğiz.' diyerek ülkenin güçlü enerji vizyonunu vurguladı.