Edremit Belediyesi, Yeni Camii Mahallesi’nde tespit edilen kuduz vakasının ardından ilçede yaşayan vatandaşları uyarmak amacıyla harekete geçti. Yapılan açıklamada, kuduz riskine karşı alınan önlemler ve hayvan hareketliliğine getirilen kısıtlamalar detaylandırıldı. Sağlık ve güvenliğin korunması adına yapılan duyuruda, mevcut karantina tedbirlerine uyulmasının hayati öneme sahip olduğu vurgulandı.
Karantina bölgesi olarak belirlenen Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahallerinde kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin serbest dolaşması yasaklandı. Bu bölgedeki hayvanların işletme, ahır veya kapalı alanlardan dışarı çıkmaması gerektiği açıklandı. Belediye yetkilileri, sahipli hayvan sahiplerini kontrollü davranmaya ve başıboş hayvanlardan uzak durmaya çağırdı.
Vatandaşlar, sahipli hayvanlarını kontrol altında tutmalı, başıboş hayvanlara temas etmekten kaçınmalı ve şüpheli davranış gösteren hayvanları derhal belediyeye veya İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirmelidir. Ayrıca, ısırma veya tırmalama gibi olaylar yaşanması halinde, en kısa sürede en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları gerektiği vurgulandı.