ABD Başkanı Trump, İran ile yapılan nükleer müzakerelerin iyi gittiğini vurguladı. Kongre binasına girişinde basın mensuplarına kısa bir açıklama yapan Trump, İran ile yürütülen görüşmelerde büyük tavizler verildiğini ve sürecin olumlu ilerlediğini belirtti. Trump, İran'ın zenginleştirilmiş uranyum konusundaki denetimlerdeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve ABD'li denetçilerin de İran denetimlerine katılacağını açıkladı.
Trump, öğle yemeği sırasında Cumhuriyetçi Kongre üyeleriyle İran gündemini masaya yatıracak ve bu konudaki gelişmeleri değerlendirecek. Ayrıca, Fox News kanalına verdiği röportajda, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetçilerinin İran'a girmediği durumda ABD'nin ne gibi adımlar atacağı konusunda ipuçları verdi. Beyaz Saray kaynaklarına göre, üst düzey görüşmeler devam ediyor ve İran ile ilişkilerde yeni bir aşama söz konusu olabilir.
İran ile yürütülen müzakerelerin detayları ve diplomatik gelişmeler yakından takip edilirken, dış politika uzmanları bu sürecin bölgesel ve küresel dengeleri nasıl etkileyeceğine dair değerlendirmeler yapıyor. Trump'ın açıklamaları ve denetimlere ilişkin adımlar, İran konusunda yeni bir dönemin işaretçisi olmaya hazırlanıyor.