İki ülke arasındaki stratejik ortaklık, Şuşa Beyannamesi ile daha da güçlendi.Haydar Aliyev Kültür Merkezi'nde düzenlenen görüşmede, taraflar her alanda iş birliğini artırma kararı aldı. Görüşmede, iki ülkenin ilişkilerinin bölgesel ve uluslararası dinamiklere uygun şekilde derinleştirileceği vurgulandı.
Kurtulmuş, Endonezya'dan devralınan İSİPAB Dönem Başkanlığı nedeniyle Gafarova'yı tebrik etti ve zirveden olumlu sonuçlar beklediğini belirtti. Bu gelişmeler, bölgesel ve küresel ilişkilerde yeni sayfaların açılmasına zemin hazırlıyor.
Öte yandan, Beyaz Saray'dan CNN Türk'e yapılan açıklamada, Başkan Erdoğan ve Trump'ın yakın zamanda baş başa görüşeceği bildirildi. Bu görüşme, iki liderin stratejik adımlarını ve bölgeye dair önemli kararlarını şekillendirecek gibi görünüyor.