Depozitosu Olan Ambalajlar Yılı 2026’dan İtibaren Türkiye’de Ücretsiz Geri Dönüşüm

Depozitosu Olan Ambalajlar Yılı 2026’dan İtibaren Türkiye’de Ücretsiz Geri Dönüşüm

  • 04 Haziran 2026 12:40

Türkiye’de plastik ve içecek ambalajlarının değerliliği yeniden şekilleniyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Anadolu Ajansı Editör Masası’nda önemli açıklamalarda bulundu. 1 Temmuz itibariyle yaygınlaşacak yeni depozito sisteminin, içecek ambalajlarını geri kazandırmak ve sürdürülebilirliği artırmak amacıyla hayata geçirildiğini belirtti. Bakan Kurum, “Depozito iade noktaları ve makinalarına getirilen ürünler karşılığında vatandaşlar, ürün başına 1 TL depozito iade alacak. Bu tutar, e-cüzdanlara yüklenecek ve ihtiyaç halinde nakit ya da alışverişte kullanılabilecek” dedi.

Depozito sistemi, Türkiye’nin atık yönetimi ve kaynak tasarrufu politikalarının önemli bir parçası haline geliyor. 1 Temmuz’dan sonra tüm illerde hizmete geçen uygulama ile yılda 30 milyar TL’lik ekonomik katkı sağlanması hedefleniyor. Ayrıca, vatandaşlar geri dönüşüm yaparken yaptığı her bileşene 1 TL teşvik bedeli kazanabiliyor ve bu tutar, istedikleri zaman banka veya alışverişlerinde kullanabiliyor. Bakan Kurum, “Al kullan at devri bitti, şimdi ‘al kullan dönüştür’ zamanı” diyerek, sürdürülebilir ekonomi ve çevre bilincinin güçlendiğine vurgu yaptı.

Türkiye’de sürdürülebilirlik ve çevre odaklı politikalar kapsamında gerçekleştirilen bu sistemle, yılda 25 milyar ambalajın geri kazanılması ve ekonomiye yeniden kazandırılması amaçlanıyor. Pilot projeleri tamamlanan ve Temmuz 2025’te genişletilen sistem, 1 Temmuz 2026 itibarıyla ülke genelinde tam kapsamına alınıyor. Vatandaşlar, iade noktalarına getirilen ambalajlar karşılığında teşviklerini anında alıp, diledikleri gibi kullanabiliyor.

Depozitolu içecekleri satış yapan marketler, bakkallar ve HOREKA işletmeleri, 2026’ya kadar sistemde aktif olacak ve işlemlerini online platformlar üzerinden yapabilecek. Sistem sayesinde, doğaya atılan atıkların azalması ve ekonomiye katkı sağlanması planlanıyor. Bu uygulama ile birlikte, çevre koruma ve ekonominin güçlendirilmesi adına önemli bir adım atalım diyerek, Bakan Murat Kurum, halkı bilinçlendirmeye devam ediyor.

Benzer Haberler

Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Büyükelçilerden Güven Mektubu</br>İkili Görüşmeler ve Hatıra Fotoğrafı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Büyükelçilerden Güven Mektubu
İkili Görüşmeler ve Hatıra Fotoğrafı

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gerçekleşen kabulde, büyükelçiler güven mektuplarını sundu ve Erdoğan ile hatıra fotoğrafı çektirdi. İkili görüşmeler ayrıntılı şekilde aktarıldı.

Fransa'da 15 Yaş Altına Sosyal Medya Yasa Tasarısı Onay Aşamasında

Fransa'da 15 Yaş Altına Sosyal Medya Yasa Tasarısı Onay Aşamasında

Fransa'da 15 yaş altı gençlerin sosyal medya kullanımını düzenleyen yasa tasarısı parlamentoda onay aşamasında. Okullarda telefon kullanımı da yeniden düzenleniyor. Detaylar sitemizde.

Denizli'de Baro Başkanı ve Avukatlar Uyuşturucu Operasyonuyla Gündemde

Denizli'de Baro Başkanı ve Avukatlar Uyuşturucu Operasyonuyla Gündemde

Denizli Cumhuriyet Başsavcılığı, Baro Başkanı Ufuk Kök ve 11 avukatı içeren uyuşturucu soruşturması başlattı. Operasyonlar sonucunda çok sayıda madde ve malzeme ele geçirildi. Detaylar haberde.