Yurt dışındaki gurbetçiler, memleket hasretiyle Türkiye'ye dönüşünde duygusal anlar yaşanıyor. Kapıkule sınır kapısında yoğunlukla giriş yapan gurbetçiler, Türkiye'nin farklı illerine doğru yol alıyor. Avusturya'nın Viyana şehrinden Kırşehir'e ulaşmak isteyen Suat Lafçı, memleket özleminin giderek artığını ifade etti.
Lafçı, uzun yıllar gurbet hayatı yaşadıklarını belirterek, "Hep bir özlem ve hasret var. Memleketimizin ve toprağımızın kıymeti çok farklı. Zamanında gittik ama şimdi değerini daha iyi anlıyoruz," dedi. Uzun yolculuğun ardından Edirne’de durup Selimiye Camisi’ni ziyaret edeceklerini ve tava ciğer yiyeceklerini ekledi.
Eşi Zeynep Lafçı da Türkiye’ye gelişlerinin kendilerine huzur ve güven verdiğini dile getirirken, Almanya’dan gelen Süleyman Kösem, yurda kavuşmanın mutluluğunu yaşıyor. Sınır kapısında Türk bayrağını görmek onları duygulandırdı ve "55 yıldır Almanya’dayım. Emekli olduktan sonra Türkiye’yi daha sık ziyaret ediyoruz. Vatan sevgisi en büyük tutkum," ifadelerini kullandı.
Eşi Asiye Kösem ise, Türkiye ve yakınlarını çok özlediklerini belirterek, tatil süresince aile ve dost ziyaretleri yapacaklarını kaydetti. Bu duygusal ve anlamlı anlar, gurbetçilerin memleketlerine olan bağlılığını gözler önüne seriyor.