ABD, İran tarafından gerçekleştirilen saldırıların ardından Orta Doğu'daki askeri üslerini yeniden gözden geçiriyor. Bahreyn, Kuveyt ve Suudi Arabistan’daki varlıklar küçültülüyor veya taşınıyor.
ABD, İran’ın saldırılarının ardından Orta Doğu’daki askeri planlarını yeniden şekillendiriyor. Wall Street Journal’un haberine göre, İran’ın en az 20 askeri ve diplomatik tesisine düzenlenen saldırıların ardından ABD, bölgedeki askeri varlığını güçlendirilmiş bir şekilde yeniden yapılandırmak yerine, daha esnek ve bölge dışına taşınabilecek planlar üzerinde duruyor. İran, Bahreyn’deki deniz üssünü defalarca hedef almış ve en az 12 bina ile iki uydu haberleşme terminaline hasar vermişti.
Haberde, bazı üslerin yeniden inşa edilmemesi, komuta kontrol merkezlerinin yer altına alınması ve askeri güçlerin bölge genelinde daha geniş ve dağınık bir şekilde konuşlandırılması seçenekleri değerlendiriliyor. Ancak henüz kesin bir karar alınmadı. ABD’nin alternatif olarak düşündüğü bölgelerden biri de İsrail olarak belirtiliyor; savaş sırasında İsrail’in ABD uçaklarına ve yakıt ikmal noktalarına ev sahipliği yaptığı hatırlatıldı.
ABD hükümeti, Nisan ayında üslerdeki hasarları gösteren uydu görüntülerine erişimin kısıtlanmasını talep etti. Ayrıca, Savunma Bakanlığı üslerdeki maliyetleri net olarak paylaşmıyor. Kongre’ye sunulan raporlarda, toplam savaş maliyetinin yaklaşık 40 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bu maliyetin içinde üslerin yenilenme ve yeniden inşa işlemlerinin maliyeti bulunmamaktadır. CSIS tarafından yapılan değerlendirmeye göre, bölgedeki üslerin toplam hasar maliyeti 2,2 ila 5,1 milyar dolar arasında değişiyor; Bahreyn’deki üssün yeniden inşası ise yaklaşık 400 milyon dolar tutabilir.