Türkiye'nin sağlık sanayisi yeni bir döneme giriyor. Ankara Bilkent Şehir Hastanesi'nde ilk kez yerli kalp-akciğer makinesi 'LIFELINE HLM' kullanılarak başarılı bir kalp ameliyatı gerçekleştirildi.
Bakan Memişoğlu, hastaneyi ziyaret ederek hastanın sağlık durumu hakkında bilgi aldı ve ekibin çalışmalarını takdir etti. Memişoğlu, bu teknolojinin Türkiye'nin sağlık altyapısına büyük katkı sağlayacağını belirtti. ASELSAN tarafından hayvan deneyleri ve klinik çalışmalarını tamamlayan cihaz, yaklaşık 5-6 ay süren geliştirme sürecinin ardından uygulamaya alındı.
Memişoğlu, cihazın yerli olması, mekan ve kullanıcı dostu arayüzü ile hastanın güvenliğine önemli katkılar sağlayacağını ifade etti. Ayrıca, Türkiye'nin sağlıkta teknolojik bağımsızlık yolunda ilerlediğine vurgu yaparak, ülke genelinde kalp cerrahisinin yaygınlaşması ve toplumun sağlığını koruma konusunda önemli adımlar atıldığını ekledi.
Ziyarette, Bilkent Şehir Hastanesi Koordinatör Başhekimi Prof. Dr. Levent Öztürk ve diğer sağlık ve teknoloji liderleri de hazır bulundu. Memişoğlu, tüm emeği geçen ekip üyelerine teşekkür ederek, başarılı sonuçların devamını diledi. Bu gelişmeyle birlikte Türkiye, yerli üretim sağlık cihazlarıyla global arenada söz sahibi olma yolunda ilerliyor.