Yenilenebilir Enerjiyle Stratejik Vagon Üretimi Hayata Geçiyor!

Yenilenebilir Enerjiyle Stratejik Vagon Üretimi Hayata Geçiyor!

  • 11 Mayıs 2026 11:30

Yenilenebilir enerjiyle stratejik vagon üretimi Türkiye’nin enerji ve demiryolu stratejisinde önemli bir adım oluyor. Uraloğlu, TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü’nde gerçekleştirilen çatı tipi güneş enerjisi santrali projesine başladıklarını belirtti. Bu tesis sayesinde, yıllık 4.5 milyon kilovatsaat elektrik üretilecek ve böylece fabrikanın ihtiyacının tamamı yenilenebilir enerjiden karşılanacak.

Uraloğlu, önceden Sakarya’da aynı türden bir yatırımın hayata geçirildiğini ve elektrik üretiminin aktif olarak devam ettiğini hatırlattı. Elde edilen enerji, milli hızlı tren, Gaziray ve diğer demiryolu araçlarının üretiminde kullanılıyor. Yatırım, yerli ve sürdürülebilir enerji kaynaklarının demiryolu sektörüne entegrasyonunu sağlıyor ve stratejik önemi artırıyor.

Bu girişimlerle Türkiye, demiryolu üretiminde enerji bağımlılığını azaltmayı hedefliyor. Güneş enerjisiyle sağlanan üretim, hem çevreci hem de ekonomik açıdan avantajlar sunuyor. Stratejik vagonlar başta olmak üzere birçok yük vagonu, güneş enerjisinden güç alan yeni teknolojilerle üretilecek ve ülke ekonomisine katkı sağlayacak.

Benzer Haberler

Cabo San Lucas'ta Kutlamalar Savaşla Bitti: 17 Yaralı Araba Kazası!

Cabo San Lucas'ta Kutlamalar Savaşla Bitti: 17 Yaralı Araba Kazası!

Meksika'da Dünya Kupası sevincinin yaşandığı Cabo San Lucas'ta bir araç, kutlamalar sırasında kalabalığın arasına daldı ve 17 kişi yaralandı. Olay trajik ve şaşırtıcı detaylarla dolu.

MKE'den Yenilik: 7.62mm Parçacıklı Anti-Dron Mühimmatı Gelişti

MKE'den Yenilik: 7.62mm Parçacıklı Anti-Dron Mühimmatı Gelişti

Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE), insansız hava araçlarına karşı yenilikçi 7.62mm parçacıklı mühimmat geliştirdi. Güçlü testlerle başarı sağlayan mühimmat, modern savaş alanında yeni bir güvenlik çözümesi sunuyor.

Ankara NATO Zirvesi Güvenlik Protokolleri Neden Standarttır?

Ankara NATO Zirvesi Güvenlik Protokolleri Neden Standarttır?

Uluslararası yüksek düzeyli stratejik organizasyonlarda standart güvenlik ve lojistik protokolleri uygulaması zorunludur. Ankara'da gerçekleşecek NATO Zirvesi öncesinde gerçekleştirilen düzenlemelerin gizlilik veya göz zevki ile ilgisi yoktur, tamamen uluslararası uygulamalardır.Kamuoyunun yanlış yönlendirilmesini engellemek amacıyla DMM'den yapılan açıklamada, Gelişmiş güvenlik tedbirlerinin dünya genelindeki diplomatik zirvelerde rutin uygulandığı belirtiliyor. Özellikle devlet başkanlarının geçiş güzergahlarında kullanılan bariyerler ve güvenlik perdeleri, olası tehditleri önlemek amacıyla standart ve zorunlu düzenlemelerdir. Bu önlemler, şehir trafiği ve çevre kirliliğinin en aza indirilmesi için geçici paneller de dâhil olmak üzere çeşitli güvenlik yollarını içerir. Türkiye'nin de ev sahibi olduğu bu gibi organizasyonlarda aynı yüksek standartların uygulandığını vurgulayan yetkililer, kamuoyunun yanlış bilgilere itibar etmemesini istedi.
Son dakika gelişmeleri ve detaylar sitemizde mevcuttur.
Reklam veya diğer içerikler bu haberi etkilememektedir.