ABD Jeolojik Araştırma Merkezi USGS, Venezuela'da ardışık şiddetli depremler olduğunu açıkladı. 7,5 ve 7,2 büyüklüğündeki depremler, bölgedeki yıkımı ve paniği artırdı.
USGS, ilk depremin Yaracuy eyaletine bağlı Yumare kentinin 23 kilometre güneydoğusunda, ikinci depremin ise San Felipe kentinin 24 kilometre kuzeydoğusunda meydana geldiğini belirtti. Derinlikleri Yumare’de 10, San Felipe’de ise 21,9 kilometre olarak kayıtlara geçti.
Depremlerin ardından bölgede ciddi yıkımlar yaşandı ve birçok bina kullanılamaz hale geldi. Venezuela Geçici Devlet Başkanı Delcy Rodriguez, yaptığı açıklamada 32 kişinin hayatını kaybettiğini ve 700'den fazla kişinin yaralandığını bildirdi. Arama kurtarma ekipleri, halen çalışmalarını sürdürüyor ve ölü sayısının artabileceği endişeleri bulunuyor.
La Guaira eyaleti, depremlerden en çok etkilenen bölge oldu. Rodríguez, “Onlarca bina yıkıldı, Tanrı’nın korumasıyla canlılar kurtarılıyor. La Guaira büyük bir trajedi yaşadı ve afet bölgesi haline geldi.” ifadelerini kullandı.
Bir Türk vatandaşı olan ve ailesiyle La Guaira’de yaşayan İbrahim Eser, depremin ardından bölgedeki yıkımı kaydetti. Eser, “Her yer cehennem gibi. Her yer yıkıldı, hiçbir şey sağlam kalmadı.” diyerek bölgedeki felaketin boyutuna vurgu yaptı ve sarsıntı sonrası alev alan bir binanın görüntülerini paylaştı.