Türkiye'nin Denizlerde Gücü Artıyor: Yıldırım Sondaj Gemisi Boğazda

Türkiye'nin Denizlerde Gücü Artıyor: Yıldırım Sondaj Gemisi Boğazda

  • 27 Ocak 2026 09:20

Türkiye'nin enerji stratejisinde önemli bir adım daha atıldı. Dün saat 12.00 civarında, yeni sondaj gemisi Yıldırım Marmara Denizi’nden geçerek İstanbul Boğazı’na giriş yaptı. Bu gelişme, Türkiye’nin arama ve sondaj kapasitesini güçlendirmek üzere filoya katılan yeni geminin operasyonel hazırlıklar sonrası Karadeniz’deki faaliyetlere başlayacağını gösteriyor.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, yaptığı açıklamada, geminin nisan ayı içinde Karadeniz’deki doğal gaz arama ve üretim çalışmalarına başlamayı planladığını belirtti. Bayraktar, “Bu yıl Karadeniz’deki doğal gaz üretimini iki kat artırarak 20 milyon metreküpe çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca, keşif amaçlı altı yeni sondaj yapacağız” dedi. Bu hamleler, Türkiye’nin enerji bağımsızlığı hedeflerine katkı sağlamayı amaçlıyor.

Yıllardır stratejik önemli olarak görülen deniz arama faaliyetleriyle Türkiye, enerji kaynaklarına erişim konusunda önemli adımlar atıyor. Yıldırım gemisi, bölgedeki projelerde kullanılmak üzere hızla hizmete geçirilecek ve ülkenin enerji güvenliğine büyük katkı sağlayacak. Detaylar ve gelişmeler sitemizde.

Benzer Haberler

İsrail Uzmanı Türkiye'ye Yönelik Çarpıcı ve Sert İddialar

İsrail Uzmanı Türkiye'ye Yönelik Çarpıcı ve Sert İddialar

İsrail’in Kanal 14 televizyonunda bölge uzmanı Yoni Ben Menachem, Türkiye’nin askeri ve stratejik gelişmelerine ilişkin çarpıcı iddialarda bulundu. Uzman, Türkiye’nin bölgesel güç olma yolunda ilerlediğine ve Kudüs ile Mescid-i Aksa’yı ele geçirmeyi planladıklarına işaret etti.

Ünlü Modacıdan Çarpıcı Yeni Koleksiyon: Trendleri Belirleyen Tasarımlar

Ünlü Modacıdan Çarpıcı Yeni Koleksiyon: Trendleri Belirleyen Tasarımlar

Ünlü modacı yeni koleksiyonuyla göz kamaştırıyor. İşte trendleri belirleyen tasarımlar ve moda dünyasına yön verecek detaylar. Haberi detaylı incelemek için tıklayın!

Yangın Gölbent Mahallesi'nde Ormanlık Alanda Korkuttu

Yangın Gölbent Mahallesi'nde Ormanlık Alanda Korkuttu

Gölbent Mahallesi'ndeki ormanlık alanda çıkan yangın hızla yayılıyor. Ekipler güç birliğiyle müdahale ederek kontrol altına almaya çalışıyor. bölge halkı endişeli.