Türkiye ve Moritanya arasındaki ilişkilerin ivme kazanması hedefleniyor. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Moritanya Cumhurbaşkanı Muhammed Ould Şeyh El Ghazouani arasında gerçekleştirilen telefon görüşmesinin detayları paylaşıldı. Görüşmede, iki ülkenin ikili ilişkileri ve bölgesel konuların ele alındığı bildirildi.
Erdoğan, Türkiye ile Moritanya arasında ticaret, tarım, balıkçılık, güvenlik ve savunma sanayii başta olmak üzere birçok alanda somut adımlar atılması gerektiğini vurguladı. Bu adımların, ilişkilerin güçlendirilmesine katkı sağlayacağını belirten Cumhurbaşkanı, uluslararası platformlarda da iki ülkenin dayanışmasını artırmak için çalışmaya devam edeceklerini dile getirdi.
Beyaz Saray'dan CNN Türk'e özel açıklamada bulunan yetkililer, Cumhurbaşkanları Erdoğan ve Trump'ın yakın zamanda baş başa görüşeceğini duyurdu. Ayrıca, NATO kaynakları da İtalyan basınına yansıyan iddialarla ilgili olarak, İtalya'dan hareket eden uçakların sayısında artış olduğunu ve bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirtti.