Türkiye ile Moğolistan arasındaki ilişkilerde yeni dönemin sinyalleri verildi. Bakan Çiftçi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, iki ülke arasındaki ortaklığı güçlendirmeye yönelik önemli değerlendirmelerde bulundu. Görüşmede, Türkiye ile Moğolistan'ın stratejik ortaklık seviyesini artırmak amacıyla çeşitli alanlarda işbirliği konuları ele alındı.
Özellikle ticaret ve yatırım alanlarındaki gelişmelere vurgu yapan Bakan Çiftçi, yakın gelecekte iki ülkenin ticaret hacmindeki hedeflerini açıkladı. Ticaret hacminin 500 milyon dolar seviyesine çıkarılması stratejisinin önemli bir aşama olduğunu belirtti. Çiftçi, Türkiye'nin yaklaşık 40 yıllık serbest bölge deneyimini Moğolistan ile paylaşmaya hazır olduklarını da sözlerine ekledi.
Bakan Çiftçi, paylaşımında ayrıca FETÖ ile mücadele ve terörle ilgili hassasiyetlerini de dile getirdi. Terör örgütleriyle iltisaklı yapıların faaliyetlerinin sona erdirilmesi yönünde beklentilerini açıkladı. Türkiye, Moğolistan'la ilişkilerini somut projeler, karşılıklı güven ve ortak fayda temelinde daha da güçlendirmeyi hedefliyor. Son olarak, Nazik ziyaretleri ve samimi görüşmeleri dolayısıyla Moğolistan Başbakan Yardımcısına teşekkür eden Çiftçi, dost ve kardeş Moğolistan halkına en içten selam ve iyi dileklerini iletti.