Tarım ve Orman Bakanı Yumaklı, TMO'nun hububat alımlarında çiftçilere yönelik ilk ödemeleri yaptı. Bakan Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 3 Haziran itibarıyla başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemelerin dün çiftçilerin hesaplarına aktarıldığını duyurdu. Ülke genelinde 211 noktada devam eden alımların, hasat sezonunun yoğunlaşmasıyla 600 noktaya ulaşacağı bildirildi.
Bakan Yumaklı, yaptığı açıklamada, TMO'nun kendisine getirilen ürünlerin tamamını alacağını ve ürün bedellerinin 21’inci günden itibaren üreticilerin hesaplarına aktarılmaya devam edeceğini vurguladı. Çiftçilerimizin emeğini koruma ve destekleme konusunda kararlı olduklarını belirten Yumaklı, bu alımların çiftçilerin yüzünü güldürdüğünü ifade etti. Bu gelişmeler, tarım sektöründe likiditeyi artırmak ve üreticilerin haklarını güvence altına almak açısından büyük önem taşıyor.