Türkiye tarımında yeni bir dönem başlatan B reçete sistemi, pestisit kullanımını elektronik ortamda izleyerek izlenebilirliği artırıyor. Bakan Yumaklı, çevrim içi toplantıda 81 ilin tarım ve orman müdürlerine hitap etti. Sistem sayesinde sadece üreticiler, üretim alanları bazında pestisit alıp kullanabilecek ve doğru dozda uygulama yapılacak. Yumaklı, bu düzenlemenin çevre ve insan sağlığı açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
Bakan Yumaklı, sistemin ilk pilot uygulamasının Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli’nde 12 Ocak’ta başladığını, 1 Temmuz itibarıyla ise tüm illerde eş zamanlı devreye alınacağını belirtti. Sistem, pestisitlerin hatalı kullanımını önlemeye ve bilimsel kriterlere uygun doz ve alanlarda kullanımını sağlamaya odaklanıyor. Bakanlık, bu dönüşümün sadece bir sistem değil, tarımda devrim niteliğinde bir adım olduğunu ifade etti.
Bakan Yumaklı, vatandaşların sağlığı ve güvenilir gıda konusunun kendileri için en öncelikli hedef olduğunu belirtti. Sistemin sağladığı şeffaflık ve denetim avantajlarıyla haksız kazançların önüne geçileceğine işaret etti. Ayrıca, dezenformasyon ve provokasyonlara karşı da uyarıda bulundu. Bakanlık, sistemi tüm ayrıntılarıyla anlatmaya ve halkın güvenini kazanmaya devam edecektir.
Bakan Yumaklı, il müdürlerine sistemin kesintisiz ve etkin çalışması için talimat verdi. Tarımda kullanılan ilaçların kimlerin ve nereden, hangi dozda kullandığının takip edileceği bu sistem, sağlıklı gıdaya ulaşımda yeni bir çığır açıyor. Bu düzenlemenin, iklim değişikliği ve zararlılarla mücadelede hızlı ve hassas çözümler sunacağını sözlerine ekledi.