Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sümela Manastırı'nda güvenliği artırmak amacıyla yürütülen bakım ve restorasyon çalışmalarının ilk etabını başarıyla tamamladı. Bu çalışmalar kapsamında kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri gerçekleştirildi. Bilimsel veriler ve uzman görüşleri doğrultusunda yapılan bu çalışmalarla, manastır daha güvenli hale getirildi ve ziyaretçilere yeniden açıldı.
Sümela Manastırı'nda uzman dağcı ekipler tarafından yamaçlarda 6.350 metrekare dış avlu ve 1.225 metrekare iç avlu kaya yüzeyi temizliği yapıldı. Ayrıca, iç avluda küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alana ikinci kat ince tel uygulaması gerçekleştirildi. Bu sayede ziyaretçilerin güvenliği artırıldı.
Çalışmalar kapsamında yürüyüş yolları ile avlu zeminlerindeki kayrak taşları onarılırken, manastır girişindeki gişe binasının çatısı da yenilendi. Bu düzenlemeler, hem yapı güvenliğini sağladı hem de estetik açıdan tarihi yapıya uygun bir görünüm kazandırdı.
Sümela Manastırı, doğal ve tarihi dokusunu koruyarak ziyaretçilere daha güvenli bir deneyim sunmaya devam edecek. Bakan Ersoy, sahadaki dönüşümü gözler önüne sererek, gelecekte de restorasyon çalışmalarının süreceğini belirtti.