Somali'de Uçak Acil İniş Yaptı: 50 Yolcu Güvenli Tahliye

Somali'de Uçak Acil İniş Yaptı: 50 Yolcu Güvenli Tahliye

  • 10 Şubat 2026 19:05

Somali’de yaşanan uçak kazasında, 50 yolcu ve mürettebat güvenli şekilde tahliye edildi. FTL Somalia kaynaklarına göre, Starsky Airline’e ait uçak Aden Adde Uluslararası Havalimanı’ndan kalkıştıktan hemen sonra başarısız bir kalkış girişimiyle kontrolden çıkarak Mogadişu’da acil iniş yaptı. Uçak, rotasından sapmış ve sahil açıklarında Hint Okyanusu’na iniş gerçekleştirmiştir.

Olay yerinden gelen görgü tanıklarına göre, uçak kıyıya yakın sığ sularda duruyor ve kazanın ardından yolcular ile mürettebat güvenli bir şekilde tahliye edilmiştir. Görüntülerde uçağın denize yakın noktada, sakin sularda durduğu görülüyor. Olayın ardından bölgeye hızla kurtarma ekipleri sevk edilerek güvenlik önlemleri alınmıştır.

Bölgedeki araştırmalar devam ederken, uçakların Somali’nin orta bölgelerine sefer yaptığı ve varış noktasıyla ilgili çelişkili bilgiler yaşanıyor. Havacılık yetkilileri kazanın teknik nedenine ilişkin henüz resmi bir açıklama yapmadı. Ekipler, olayın detaylarını ve olası riskleri değerlendirmeye devam ediyor.

Benzer Haberler

Türk Denizciler Güvende: Hürmüz ve Basra Körfezi'nde Son Durum Açıklandı

Türk Denizciler Güvende: Hürmüz ve Basra Körfezi'nde Son Durum Açıklandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki durumu yakından takip ettiklerini belirtti. 26 Haziran 2026 itibarıyla 15 Türk gemisi güvenli biçimde bölgeden ayrıldı. Bölgede 3 Türk gemisi ticari faaliyetlerine devam ediyor. Toplam 99 Türk denizcisinin güvenliği sağlanmış durumda.

Türkiye Venezuela Deprem Yardımıyla Duygu Dolu Anlar Yaşıyor

Türkiye Venezuela Deprem Yardımıyla Duygu Dolu Anlar Yaşıyor

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Venezuela'da meydana gelen şiddetli depremlerin ardından Türkiye'den hızlı yardım gönderdiklerini açıkladı. Ekiplerimiz bölgeye ulaşmak için yola çıktı.

Kuduz Tehlikesi Arıtoprak Mahallesi'nde İbretlik Uyarılar

Kuduz Tehlikesi Arıtoprak Mahallesi'nde İbretlik Uyarılar

İpekyolu Belediyesi, Arıtoprak Mahallesi'nde kuduz pozitif köpek bulunması üzerine karantina uyguladı. Veterinerler, hayvan sahiplerini ve vatandaşları uyardı. Detaylar haberimizde.