Sağlık altyapısında önemli bir gelişme yaşanıyor. Sağlık Bakanı Memişoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada 'Sağlıklı Türkiye Yüzyılı' vizyonunu hayata geçirme yolunda büyük adımlar atmaya devam ettiklerini belirtti. Göreve geldikleri günden bu yana 133 mevzuat düzenlemesi gerçekleştiren bakan, yeni çıkartılan yönetmelikle bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyor.
Bugün Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Evde Sağlık ve Palyatif Bakım Hizmetlerinin Sunumu ve Koordinasyonuna İlişkin Yönetmelik”, bu vizyonun önemli bir parçasını oluşturuyor. Bu yönetmelik ile evde sağlık hizmetleri ve palyatif bakım bütüncül bir modele entegre edilerek, vatandaşlara daha erişilebilir ve hızlandırılmış sağlık hizmetleri sunulacak. Tıbbi bakımda yeni model, hastaların tedavi planlarına uygun şekilde ev ortamında uygulanmasını sağlayacak, hekim onayıyla tüm süreçler kolaylıkla yürütülecek.
Vatandaşlar, kardiyovasküler, nörolojik, ileri evre kronik ve nadir hastalıklar başta olmak üzere yara, yanık bakımı gibi işlemleri artık evlerinde sürdürebilecekler. Başvurular ise; genişletilen kanal ve dijital entegrasyon ile hızlı ve koordineli hale getirildi. ESHİM ve aile hekimleri ile birlikte çalışmaların daha etkin olacağı bu sistemde, sevk ve kabul gibi işlemler çok daha kolay ve planlı olacak. Bu gelişmeler, ülkemiz sağlık sisteminin geleceğine güç katacak ve vatandaş memnuniyetini artıracak.
Sağlık Bakanı Memişoğlu, yeni yönetmeliğin ülkemiz, milletimiz ve sağlık çalışanları için hayırlı olmasını dileyerek, dijital entegrasyon ve güçlü altyapı ile sağlıkta dönüşümün devam edeceğini vurguladı.