Sağlıklı ve bilinçli tüketim için yeni düzenleme başlıyor! Tarım ve Orman Bakanlığı, 1 Temmuz’dan itibaren restoranlar, kafeler ve pastaneler gibi işletmelerin menülerinde içerik, alerjen ve kalori bilgilerinin açıkça yer almasını zorunlu kıldı. Bu uygulama, tüketicilerin gıda içeriklerine kolayca ulaşabilmesini sağlayarak sağlıklı seçimler yapmalarına yardımcı olacak.
İşletmeler, menülerde, yazı tahtalarında, broşürlerde, karekod ve dijital ekranlarda malzeme detaylarını ve enerji değerlerini göstermekle yükümlü olacak. Örneğin, bir porsiyon et yemeğinin içeriğinde kullanılan malzemeleri ve toplam kaloriyi belirtmeleri gerekecek. Karekod kullanımı tercih edilirse, tüketicilere bu bilgilere ulaşabileceği ve bilgi sunulacağı konusunda açık bilgilendirme yapılacak.
Bu yeni düzenleme, sağlık açısından risk oluşturan alerjenler ve içeriğe dair önemli bilgileri de kapsıyor. Gluten, deniz ürünleri, yumurta, süt ürünleri, kabuklu deniz hayvanları ve daha birçok alerjenin menülerde vurgulanması zorunlu olacak. İşletmeler, kademeli geçiş kapsamına alınarak 1 Temmuz’dan 31 Aralık 2027’ye kadar kurallara uyum sağlayacak. Uygulama, halk sağlığını koruma ve bilinçli tüketimi teşvik etme amacı taşıyor.