Maden İşçilerinin Eylemi İçişleri Bakanlığı Toplantısıyla Son Buldu: Maaşlar Yatırıldı!

Maden İşçilerinin Eylemi İçişleri Bakanlığı Toplantısıyla Son Buldu: Maaşlar Yatırıldı!

  • 08 Mayıs 2026 19:10

Uzun süredir devam eden madenci eylemi, İçişleri Bakanlığı’nın girişimleriyle anlaşmayla sona erdi. Ankara’da bir süredir eylem yapan maden işçileri, işveren ve bakan yardımcılarının katılımıyla İçişleri Bakanlığı’nda gerçekleştirilen toplantı sonucunda taleplerine çözüme kavuştu. Toplantıya İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan Yardımcısı Faruk Özçelik, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Abdullah Tancan, sendika ve şirket temsilcileri katıldı.

Yaklaşık 1,5 saat süren görüşmelerde, taraflar uzlaştı ve işçiler, eylemi sonlandırdı. İçişleri Bakanlığı, maaşların yatırıldığını ve 96 milyon 340 bin liranın işçilerin hesaplarına geçtiğini açıkladı. Ayrıca, işçilerin 15 günlük sürede tüm taleplerinin karşılanacağı belirtildi. Bağımsız Maden-İş Genel Başkanı Gökay Çakır, “Çoğu arkadaşımızın maaşları yattı. Bizden 15 gün süre istediler. Taraflar uzlaştı ve eylemi bitirdik” dedi.

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, “Ankara’daki madenci eyleminin sağduyu ve nezaket içinde sona ermesi herkes adına anlamlıdır. Emekçilerimizin polislerle çiçek vererek eylemi bitirmesi, saygı ve birlik ruhunun güzel bir göstergesidir” ifadelerini kullandı. Çalışma Bakanlığı ise, seçim sürecinden sonra da işçilerin haklarının korunması için denetim ve takiplerin devam edeceğine söz verdi.

17 gün süren eylemi sona erdiren madenciler, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’ye teşekkür ederek memleketlerine döndü. Bakan Çiftçi, “Hayırlı olsun. Bir daha böyle tablolar olmasın inşallah” dedi. Sendika Başkanı Gökay Çakır da, Çiftçi’ye katkılarından dolayı teşekkür etti. Özellikle Enerji Bakanı Bayraktar, Doruk Maden’in ruhsatının iptal edilmesini sağlayarak, bu tür sorunların tekrar yaşanmaması için kararlılık gösterdi.

Benzer Haberler

Olaylı park yüzünden çıkan kavga kamerada: Tehditler ve arbede!

Olaylı park yüzünden çıkan kavga kamerada: Tehditler ve arbede!

Kocatepe Mahallesi Talimhane mevkiinde park yüzünden çıkan tartışma kısa sürede kavgaya dönüştü. Motosikletli kişiler tehditler savurdu, olay kameralara yansıdı.

İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan'dan ABD Görüşmeleri Açıklaması: Olumsuz Etkiler Uyarısı

İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan'dan ABD Görüşmeleri Açıklaması: Olumsuz Etkiler Uyarısı

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, ABD ile gerçekleştirilen görüşmelerde mutabakatın önemine vurgu yaptı ve olumsuz etkileri uyardı. Müzakere sürecine dair değerlendirmeleriyle dikkat çekti.

İstiklal Mahallesi'nde Feci Otomobil Kazası: 3 Ölü, 1 Yaralı

İstiklal Mahallesi'nde Feci Otomobil Kazası: 3 Ölü, 1 Yaralı

İstiklal Mahallesi'nde meydana gelen trafik kazasında 3 kişi hayatını kaybederken 1 kişi ağır yaralandı. Kaza anı güvenlik kamerasına yansıdı. Olayla ilgili soruşturma devam ediyor.