Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki durumu yakından takip ettiklerini belirtti. 26 Haziran 2026 itibarıyla 15 Türk gemisi güvenli biçimde bölgeden ayrıldı. Bölgede 3 Türk gemisi ticari faaliyetlerine devam ediyor. Toplam 99 Türk denizcisinin güvenliği sağlanmış durumda.