Kuduz vakası, Arıtoprak Mahallesi'nde alarma neden oldu. İpekyolu Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, mahallede kuduz testi pozitif çıkan bir köpeğin tespit edilmesi sonrası acil önlemler alındı. Mahallede karantina uygulanmaya başlandı ve hayvan giriş çıkışları yasaklandı. Veterinerlik ekipleri, vatandaşlara ve hayvan sahiplerine kuduz hastalığı konusunda detaylı bilgilendirmelerde bulundu.
Veterinerlik İşleri Müdürlüğü saha şefi Şaban Bor, köpeğin önce bir tilkiye saldırdığını ve ardından kuduz belirtileri göstermeye başladığını açıkladı. Bor, yaşanan süreci şu sözlerle aktardı: "Köpeğin kendini ısırması ve iki koyuna saldırmasının ardından müdahalede bulunduk. Test sonucu pozitif çıktı ve mahalle karantina bölgesi ilan edildi. Çocukların sahipsiz hayvanlara temastan kaçınması ve temas sonrası derhal sağlık kuruluşuna başvurması önemlidir."
Yetkililer, özellikle çocukların sahipsiz kedi ve köpeklere dokunmamalarını ve olası temas durumlarında bol suyla yıkama ve sağlık kuruluşuna başvurma çağrısında bulundu. Bu önlemler, kuduz hastalığının yayılmasını engellemek adına büyük önem taşıyor. Ayrıca, belediye ekipleri düzenli olarak mahalledeki hayvan sahipleri ve vatandaşlara kuduz ve hayvan sağlığıyla ilgili bilgilendirmeleri sürdürüyor.