Konya Selçuklu İlçesi Nüfusuyla Zirvede! 2025 Verileri Açıklandı

Konya Selçuklu İlçesi Nüfusuyla Zirvede! 2025 Verileri Açıklandı

  • 09 Şubat 2026 14:35

Türkiye'nin en kalabalık ilçesi yine Selçuklu oldu. TÜİK'in 2025 yılı nüfus verileri, Konya'nın en yüksek nüfusa sahip ilçesinin Selçuklu olduğunu gösteriyor. 703 bin 449 nüfusuyla, şehir merkezi ve büyük ilçeler arasındaki yerini koruyan Selçuklu, geçen yıla göre 3 bin 91 kişi artış kaydetti.

Selçuklu'nun mahalleleri arasında Yazır Mahallesi 69 bin 553 kişi ile ilk sırada yer alırken, onu sırasıyla 40 bin 206 kişiyle Bosna Hersek Mahallesi ve 38 bin 338 kişiyle Sancak Mahallesi takip ediyor. Bu rakamlar, ilçenin nüfus yoğunluğunun dikkat çekici seviyede olduğunu gösteriyor.

Türkiye'nin genel nüfus dağılımı ve en kalabalık ilçeleri hakkında güncel veriler, şehirlerin ve mahallelerin gelişimini yakından takip edenler için önemli bir gösterge sunuyor. Selçuklu'nun büyümesi, bölge ekonomisi ve yaşam kalitesine de yansıyan önemli bir gelişme olarak öne çıkıyor.

Benzer Haberler

İstanbul'da NATO Zirvesi Coşkulu Katılım ve Stratejik İşbirliği Duygusu

İstanbul'da NATO Zirvesi Coşkulu Katılım ve Stratejik İşbirliği Duygusu

TBMM Başkanlığı İstanbul Çalışma Ofisi'nde gerçekleşen görüşmede Kurtulmuş, NATO Parlamenter Zirvesi'ne ev sahipliği yapmaktan memnuniyetini dile getirdi. Zirvenin stratejik önemi ve bölgesel güvenlik vurgusu öne çıktı.

Bulgaristan'da ABD’ye Ait Askeri Uçaklar Kademeli Olarak Ayrılıyor

Bulgaristan'da ABD’ye Ait Askeri Uçaklar Kademeli Olarak Ayrılıyor

Bulgaristan'da konuşlandırılan ABD askeri uçakları ülkeden ayrılmaya başladı. Dördü şimdiden ayrıldı, kalanlar ise 30 Haziran'a kadar tahliye edilecek. Güncel gelişmeler takipte.

Güvenlik Tehdidi Artıyor: İsrail'in Orta Doğu'da Yeni Askeri Noktaları

Güvenlik Tehdidi Artıyor: İsrail'in Orta Doğu'da Yeni Askeri Noktaları

İsrail'in Orta Doğu'da askeri varlığı artarken, bölgedeki hareketlilik dikkat çekiyor. İsrail birlikleri Cemle ile Saysun yolunda yeni bir çadır kurdu ve Dera'nın batısındaki Abidin köyü yakınlarında askeri nokta oluşturmaya devam ediyor. Suriye sınırında 1974'te imzalanan 'Kuvvetlerin Ayrıştırılması Anlaşması' ihlal edilerek bu bölgenin kontrolü genişletiliyor. Golan Tepeleri ise stratejik önemiyle bölge nüfusu ve uluslararası tansiyona etki ediyor. Bölgedeki gelişmeler yakından takip ediliyor.