Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) oldukça endişe verici bir Ebola salgınıyla karşı karşıya olduğunu duyurdu. DSÖ Sağlık Acil Durum Uyarı ve Müdahale Operasyonları Direktörü Abdirahman Mahamud, BM Cenevre Ofisi’nde yaptığı açıklamada, KDC’deki salgının hız kesmeden devam ettiğini belirtti. Mahamud, hükümetin bildirdiğine göre, sadece dün itibarıyla 1048 doğrulanmış vaka tespit edildiğini ve bunlardan 267’sinin yaşamını yitirdiğini açıkladı. Bu rakam, ilk ayda kayıtlara geçen en yüksek vaka sayısı olarak kayıtlara geçti.
Mahamud, salgının yayılmasını durdurmak ve kontrol altına almak için müdahalenin genişletilmesi gerektiğinin altını çizdi. Son iki haftada 19 sağlık merkezinde yatak sayısının 500’ü geçtiğini dile getiren yetkili, yerel sağlık çalışanlarının gözetim ve hazırlık seviyesini artırdıklarını belirtti. Ayrıca, halkın Ebola risklerinin farkında olmaya başladığını ve birçok kişi kendini korumak için yardım ve araç talep ettiğini ekledi.
Kongo Demokratik Cumhuriyeti’nin doğusundaki Ituri bölgesinde 246 şüpheli vaka ve 65 ölüm rapor edilerek 15 Mayıs’ta Ebola salgını ilan edilmişti. DSÖ, 17 Mayıs’ta, yeniden ortaya çıkan bu salgını uluslararası halk sağlığı acil durumu olarak tanımlamıştı. Uzmanlar, salgının nadir görülen 'Bundibugyo' Ebola varyantından kaynaklandığını ve şu anda onaylanmış özgü tedavi veya aşı bulunmadığını belirtiyor.