Kahramanmaraş'ta bina yıkımında sorumlulara ağır cezalar yolda.Güneşevler Mahallesi’ndeki Bad-ı Saba Konutları’nın 6 Şubat depreminde yıkılmasına ilişkin kamu görevlileri hakkında Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı kamu davası açıkladı. Soruşturma sonucunda, dönemin imar ve şehircilik müdür vekili A.Ö. ile müdür yardımcısı S.B. hakkında 22’şer yıl 6’şar ay hapis talep edildi.
İddianamede, A.Ö. ve S.B.'nin, mevzuata aykırı yapı projelerine ve yapı uygunluk kararlarına imza attığı, bu nedenle binanın yıkılmasında ihmali ve kusurları bulunduğu belirtildi. Ayrıca, şüphelilerin, Türkiye’nin deprem kuşağında olmalarına rağmen yapıları denetlemedikleri ve bu durumun sonuçlarını öngördükleri halde gerekli önlemleri almadıkları da vurgulandı.
İddianame, 42 kişinin hayatını kaybettiği ve 17 kişinin yaralandığı yıkım olayında tutuklu müteahhit Şahin Avşaroğlu ile beraber, diğer sanıkların da yargılandığını gösteriyor. Mahkeme, kovuşturmayı ana davayla birleştirerek, A.Ö. ve S.B.’yi 30 Haziran’da diğer sanıklarla birlikte hakim karşısına çıkaracak.