Kadın Ormancılarla Yeşil Vatanın Kahramanları İftihar Kaynağı

Kadın Ormancılarla Yeşil Vatanın Kahramanları İftihar Kaynağı

  • 13 Mayıs 2026 14:15

Ormancılıkta kadın gücü, yeşil vatanın en güçlü koruyucusu olmaya devam ediyor. Ankara Orman Bölge Müdürlüğü bünyesinde yaklaşık 200 kadın görev yapmaktadır. Kimisi orman işletme şefi, kimisi orman muhafaza memuru, kimisi orman mühendisi olan kadın çalışanlar, orman yangınlarıyla mücadele, ağaçlandırma, bakım faaliyetleri ve denetim süreçlerinde aktif rol alıyor.

Özellikle Kızılcahamam bölgesinde görev yapan kadın ormancılar, yaz ayları yaklaşırken riskleri en aza indirmek adına gece gündüz arazide devriye dolaşıyor, dürbünle tarama yapıyor ve kaçak avcılıkla mücadele ediyor. Bölge halkı tarafından “ormanın melekleri” olarak anılan bu kadınlar, sorumluluk alanlarındaki zorluklara rağmen büyük bir gayretle çalışmaya devam ediyor.

Teşkilatta 11 yılını dolduran ve 2 çocuk annesi olan Kadastro ve Mülkiyet Şefi Asena Gülşah Tosun, mesleğe dedesinden ilham alarak başladığını belirtti. Tosun, “Farklı alanlarda aktif olarak çalışan kadınlar, bu mesleğin fiziki güçten çok sabır, bilgi ve kriz yönetimi gerektirdiğini gösteriyor. Her fidanımız, aslında çocuklarımız gibi. Yeşil Vatan’ı koruma sevdamız, emek ve sabırla devam edecek” ifadelerini kullandı.

Yaklaşık 25 yıldır orman mühendisi olarak görev yapan ve iki çocuk annesi Şevkiye Topçu ise, “Ormanlarımızın devamı ve doğanın yenilenmesi bizim için kutsal. Hem anne hem ormancı olmak, yaşamımıza anlam katıyor. Kadınların doğayla iç içe yaşaması ve bu mesleği sevmesi, çevremize de ilham veriyor” diye konuştu. Topçu, kadınların doğanın iyileştirici gücüne katkılarının büyük olduğunu vurguladı.

Orman muhafaza memuru Yeşim İlhan ise görevini gururla yürüttüğünü dile getirerek, “Yeşil Vatan’a hizmet etmek bizim için büyük bir onur. Yazın köz üstünde, kışın buz üstünde mücadele ediyoruz. Günlerce sahada olmak, hem fiziksel hem de psikolojik açıdan zorluklar içeriyor, ama doğayı ve yeşil kazandığımızda tüm yorgunluklar unutuluyor” şeklinde konuştu.

Benzer Haberler

Hizbullah'tan Washington Anlaşmasına Sert Tepki: Egemenlikten Taviz

Hizbullah'tan Washington Anlaşmasına Sert Tepki: Egemenlikten Taviz

Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington'da imzalanan anlaşmayı sert sözlerle eleştiriyor ve Lübnan'ın egemenliğini ciddi şekilde tehdit ettiğine dikkat çekiyor. Kasım, anlaşmanın yüz karası olduğunu belirterek, egemenlikten taviz verilmesine karşı olduklarını vurguladı. İsrail'in İran-ABD mutabakatı doğrultusunda Lübnan'dan çekilmesini talep eden Kasım, bu talebin Lübnan'ın uluslararası alandaki konumunu ve direnişi zayıflatmak amacı taşıdığını söyledi. Protestolar ise başkent Beyrut'ta hızla yayılırken, Hizbullah destekçileri yolları kapattı. Bu gelişmeler, bölgedeki politik tansiyonu artırırken, Kasım'ın açıklamaları Lübnan iç siyasetine yeni bir yön çiziyor.

94 Yaşında Çoban Emine Nine Hayatın Sırrını Keçilerden Alıyor

94 Yaşında Çoban Emine Nine Hayatın Sırrını Keçilerden Alıyor

Döşemealtı Bademağacı Mahallesi'nde 94 yaşındaki Emine Tektaş, genç yaşlardan beri sürdürdüğü çobanlığıyla dikkat çekiyor. Yıllardır geçimini keçilerle sağlayan yaşlı kadın, yaşam mücadelesinin örneği oluyor.

Çeşmeli Mahallesi'nde Buğday Tarlasındaki Yangın Paniği: Çiftçiler ve İtfaiye Mücadele Ediyor

Çeşmeli Mahallesi'nde Buğday Tarlasındaki Yangın Paniği: Çiftçiler ve İtfaiye Mücadele Ediyor

Çeşmeli Mahallesi yakınlarındaki biçilmemiş buğday tarlasından çıkan yangın hızla yayıldı. Vatandaşlar ve ekipler seferber oldu. İş makineleri ve traktörler yangına müdahale ediyor.