ABD Jeolojik Araştırma Merkezi, Japonya'nın Noda şehrinde meydana gelen büyük depremi doğruladı. Depremin merkez üssü, Noda şehrinin yaklaşık 50 kilometre doğu-kuzeydoğusunda bulunuyor ve 5,9 büyüklüğünde gerçekleşti. Depremin yaklaşık 35 kilometre derinlikte olması, etkisinin bölge üzerinde yoğun olduğu belirtiliyor.
Bu deprem sonrası herhangi bir tsunami uyarısı yapılmadı ve henüz can veya mal kaybı ile ilgili olumsuz bir rapor bulunmuyor. Uzmanlar, depremin derinliğinin ve gücünün bölgedeki sarsıntıya katkı sağladığını belirtiyor. Japonya'nın aktif fay hatları nedeniyle bölgenin sismik hareketlere oldukça alışık olduğu biliniyor.
Deprem sonrası vatandaşlar panik yaşarken, yetkililer bölgedeki güvenlik önlemlerini artırdı. Sismik hareketlilik devam ederken, bölge halkı dikkatli olmaya çağrılıyor. Güncel gelişmeler ve detaylar sitemizde olacak.