İzmir Doğal Yaşam Parkında Sevgi Dolu Zebra ve Zürafa Arkadaşlığı

İzmir Doğal Yaşam Parkında Sevgi Dolu Zebra ve Zürafa Arkadaşlığı

  • 10 Mayıs 2026 11:55

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin doğal yaşam parkında yavru zebra Gözde ve zürafalar arasındaki dostluk herkesin ilgisini çekiyor.Parkta 3 aylıkken annesini kaybeden Gözde isimli yavru zebra, veteriner hekim ve bakıcılar tarafından özenle bakılıyor. Biberonlarla beslenen Gözde, alan salındığında zürafalarla birlikte vakit geçiriyor ve arkadaşlık kuruyor. Veteriner hekim Duygu Aldemir, Gözde'nin kendisini güvende hissettiği bu dostluğu seçtiğini belirtti.

Zebraların sosyal ve sürü halinde yaşadığını anlatan Aldemir, “Zebralar, sürü halinde hareket eden ve birbirini kollayan hayvanlar. Bu nedenle zebralar arasına katılmasını istedik ama sürpriz bir şekilde Gözde'nin zürafalarla yakın arkadaş olmak istediğini farkettik. Daha önce tel arkasından iletişim kuran Gözde, zürafalarla yakın ilişki kurdu ve onları koruyor. Şu anda çok havalı arkadaşları var.” dedi.

Doğal Yaşam Şube Müdürü Serkan Eğrilmez ise, parkta 6 aydır bulunan ve kış aylarında ininde doğum yapan “Şımarık” isimli dişi zebranın hikayesini paylaştı. Parkta farklı türlerin dostluklarını izlemek ziyaretçilere duygusal anlar yaşatıyor.

Benzer Haberler

Trump'tan Netanyahu'ya Sert Uyarı Gazze Planı Krizi

Trump'tan Netanyahu'ya Sert Uyarı Gazze Planı Krizi

ABD Başkanı Donald Trump, Netanyahu'ya Gazze planını kabul etmesi için baskı yaparken, ikili arasında güven bunalımı ve kriz çıktı. Detaylar için haberimizi okuyun.

İcra Takipleri Babasını Mağdur Etti! Blokajlar Kaldırılsın Tazminat İstiyor

İcra Takipleri Babasını Mağdur Etti! Blokajlar Kaldırılsın Tazminat İstiyor

Samsun'da yaşayan Abdullah Aslan, kızının borçlarından dolayı gelen icra tebligatları ve hesaplarına konulan blokeler nedeniyle mağdur oldu. Yetkililere sesini duyurmaya çalışıyor.

Almanya'da Yalnızlık Artıyor: 17,3 Milyon İnsan Tek Başına Yaşıyor

Almanya'da Yalnızlık Artıyor: 17,3 Milyon İnsan Tek Başına Yaşıyor

Federal İstatistik Ofisi'nin açıkladığı verilere göre, Almanya'da yalnız yaşayanların sayısı 20 yılda %22,3 artarak 17,3 milyona ulaştı. Özellikle yaşlı nüfus ve büyük şehirlerde yalnızlık oranı yüksek seviyede.