İstanbul'da Sıfır Atık Festivaliyle Çevresel Dönüşüm Başlıyor

İstanbul'da Sıfır Atık Festivaliyle Çevresel Dönüşüm Başlıyor

  • 03 Haziran 2026 13:30

İstanbul’da sıfır atık hareketine büyük katkı sağlayacak uluslararası festival başlıyor. Emine Erdoğan’ın himayesinde ve Enerji Bakanlığı ile işbirliğiyle düzenlenen etkinlik, 4 gün boyunca Atatürk Havalimanı’nda çeşitli etkinlikler ve konferanslarla gerçekleşecek. Atölyeler, sanal gerçeklik deneyimleri ve çocuklara özel aktivitelerle sıfır atık bilinci yaygınlaştırılacak.

Yapılan açıklamalara göre, festivale 183 ülkeden temsilciler ve üst düzey kamu yetkilileri katılacak. Ayrıca İstanbul’un 39 ilçesinde farklı etkinlikler düzenlenerek atık azaltma çabalarına toplumun geniş katılımı hedefleniyor. Toplantılarda sürdürülebilir yaşam ve kaynak verimliliği vurgulanarak, küresel ve yerel çevre projelerine katkı sağlanması amaçlanıyor.

İstanbul Valisi Gül ve Sıfır Atık Vakfı Başkanı Ağırbaş, festivalin İstanbul’un sıfır atık exempleriyle dünya çapında tanınmasını amaçladığını belirtti. Ağırbaş, “Amacımız, enerji verimliliği ve sürdürülebilir yaşamı topluma kazandırmak” dedi. Katılımcılar, atık ayrıştırma ve geri dönüşüm alanlarında pratik deneyimler edinirken, konser ve sanat etkinlikleriyle eğlenceli bir ortam da sunulacak. Böylece, şehirde sıfır atık bilinci kalıcı hale getirilecek.

Benzer Haberler

Salep Orkidesiyle Girişimciliği Başarıyla Yapan Giresunlu Çiftçi Öztürk

Salep Orkidesiyle Girişimciliği Başarıyla Yapan Giresunlu Çiftçi Öztürk

Giresun'da salep orkidesi üretimiyle ilgilenen çiftçi Öztürk, deneme amaçlı başlayıp büyük umutlar taşıyor. Gelişen proje ve yüksek piyasa değeriyle dikkat çekiyor.

Bolivya ve ABD Uyuşturucu Mücadelesinde İşbirliği Anlaşması Sağlıyor

Bolivya ve ABD Uyuşturucu Mücadelesinde İşbirliği Anlaşması Sağlıyor

BBC'nin haberine göre, Bolivya Dışişleri Bakanlığı ABD ile uyuşturucu kaçakçılığıyla mücadelede yeni bir işbirliği anlaşması imzaladı. Anlaşma kapsamında 20 milyon dolar destek sağlanacak ve kurumlar güçlendirilecek.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Büyükelçilerden Güven Mektubu</br>İkili Görüşmeler ve Hatıra Fotoğrafı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'a Büyükelçilerden Güven Mektubu
İkili Görüşmeler ve Hatıra Fotoğrafı

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gerçekleşen kabulde, büyükelçiler güven mektuplarını sundu ve Erdoğan ile hatıra fotoğrafı çektirdi. İkili görüşmeler ayrıntılı şekilde aktarıldı.