İstanbul'da sahte reçete ve yasa dışı ilaç sevkiyatı operasyonu büyük yankı uyandırdı. Emniyet Müdürlüğü Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nın koordinasyonunda yaptığı çalışmayla yüksek maliyetli ilaçların yasa dışı yollarla yurtdışına sevk edildiğini tespit etti. Baskınlarda, kanser, organ nakli, ALS, diyabet ve hipertansiyon gibi kronik hastalıkların tedavisinde kullanılan sağlık ürünleri kullanıldı.
Söz konusu ilaçların, sahte reçeteler ve kimlikler kullanılarak, kuryeler aracılığıyla havalimanları ve kargo firmaları üzerinden yurtdışına kaçak olarak gönderildiği belirlendi. Ekipler, konuyla ilgili detaylı araştırmalar sonucunda kimlik ve adresleri tespit edilen şüphelilerin İstanbul, Ankara, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Hakkari ve Şırnak'ta eş zamanlı operasyonlar düzenledi. Operasyonlarda toplam 19 zanlı gözaltına alındı.
Sağlık sektöründe faaliyet gösteren şüphelilerin yakalanmasının ardından, olayın uluslararası boyutları da gün yüzüne çıktı. Yetkililer, sağlık alanında ciddi suçların önlenmesine yönelik çalışmalara devam edeceklerini açıkladı.