İstanbul Valiliği'nden Sokak Hayvanları Uyarısı: Geri Adım Yok, Hareketler Devam Ediyor

İstanbul Valiliği'nden Sokak Hayvanları Uyarısı: Geri Adım Yok, Hareketler Devam Ediyor

  • 09 Mayıs 2026 18:30

İstanbul Valiliği, sokak hayvanlarıyla ilgili yaşanan gelişmeler ve alınan kararlar hakkında önemli açıklamalarda bulundu.Konuyla ilgili İstanbul Valiliği tarafından yapılan açıklamada, toplumun güvenliği ve hayvan haklarının korunmasına vurgu yapıldı. Açıklamada, yasalara uygun hareket etmenin önemi bir kez daha hatırlatıldı ve belediyelerin, doğal yaşam alanlarının oluşturulması çalışmalarını hızlandırması gerektiği bildirildi. Uyarılar ve alınan kararlar doğrultusunda, yapılması gerekenler net bir şekilde ortaya kondu.

İstanbul Valiliği, 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu hükümlerine uyulmasını ve sahipsiz hayvanların güvenliği ile yaşam haklarının korunmasını sağlamak amacıyla kapsamlı adımlar atmaya devam ediyor. Belediyelerin sahipsiz hayvanlar için ayırdıkları mali kaynakların yükseltilmesi, doğal yaşam alanlarının hızlıca tamamlanması ve sahipsiz köpeklerin bu alanlara toplanması konuları öncelik kazandı. Ayrıca, emniyet ve jandarma birimlerinin sahipsiz köpeklerin zarar vermesini engelleyecek tedbirler alması ve organize sanayi bölgelerinde köpeklerin sahiplendirilmesine yönelik teşvikler sağlanacak. Bu çalışmalar sonucunda, İstanbul'da sokak hayvanlarıyla yaşamanın hem güvenli hem de insana yakışır hale gelmesi hedefleniyor.

Yapılan açıklamada, ayrıca, bakımevi ve doğal yaşam alanlarına ilişkin çalışmaların yürütüldüğü, ilgili belediyelere yasal müeyyidelerin hatırlatıldığı ve vatandaşların bu konuda da bilinçlendirilmesi amacıyla çalışmaların sürdüğü vurgulandı. İstanbul Valiliği, hayvan sevgisini ve sorumluluğu artırarak, sokak hayvanlarına karşı duyarlı ve bilinçli bir toplum oluşmasına katkı sağlamayı amaçlıyor.

Benzer Haberler

Gelişen Siyaset: Meloni Trump Tartışmasını Yumuşattı! ABD ve İran Müzakereleri Ortak İddialar ve 1 Mayıs'ta Sigarayı Bıraktı

Gelişen Siyaset: Meloni Trump Tartışmasını Yumuşattı! ABD ve İran Müzakereleri Ortak İddialar ve 1 Mayıs'ta Sigarayı Bıraktı

Giorgia Meloni, Trump ile yaşadığı tartışmayı sona erdirdi ve diplomatik ilişkilerin normalleşmesini vurguladı. İtalya Başbakanı, ABD-İran müzakerelerinde olumlu görüş bildirdi ve Hürmüz Boğazı'nın önemli seyrüsefer serbestliğine vurgu yaptı. Ayrıca kişisel olarak 1 Mayıs'ta sigarayı bıraktığını açıkladı.

Enerji ve İklim Gündeminde Türkiye'nin Vizyonu: 2053 ve COP31 Stratejisi

Enerji ve İklim Gündeminde Türkiye'nin Vizyonu: 2053 ve COP31 Stratejisi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile yaptığı görüşmede Türkiye'nin iklim ve enerji hedeflerini anlattı. 2053 hedefleri ve yeşil kalkınma planları detaylandırıldı.

Kütahya Gıda Zehirlenmesi Alarmı: 25 Kişi Hastaneye Başvurdu

Kütahya Gıda Zehirlenmesi Alarmı: 25 Kişi Hastaneye Başvurdu

Kütahya'da gıda zehirlenmesi paniği yaşandı. Meydan Mahallesi'nde düzenlenen etkinlikte ikram edilen yemeklerin ardından çok sayıda kişi rahatsızlandı. Meydan Mahallesi'nde bulunan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda gerçekleşen etkinlikte öğrencilere ve katılımcılara pilav ve tavuk ikram edildi. Etkinliğin ardından bazı öğrenci ve yetişkinlerde mide bulantısı ve kusma şikayetleri başladı. Durumun hızla artmasıyla birçok kişi sağlık kuruluşlarına başvurdu. Kütahya Şehir Hastanesi acil servisine toplam 25 kişi, bunlar arasında 21 öğrenci ve 4 yetişkin bulunuyor, gıda zehirlenmesi şüphesiyle başvurdu. Olayla ilgili incelemeler devam ederken, yetkililer olayın detaylarını araştırıyor.