İsrail Bakanı Herzog, ABD-İran görüşmelerinde ve bölgesel gelişmelerde önemli açıklamalarda bulundu.Uluslararası Politika Zirvesi'nde konuşan Herzog, İsviçre’de yapılan ABD-İran görüşmelerinin ardından Lübnan’da yeni bir ateşkes mekanizması kurulması ve İran’ın bölgedeki rolüne ilişkin endişelerini dile getirdi. Herzog, İran’a ait fonların savaş yatırımlarına dönüşmesini önlemek adına ciddi kaygılar taşıdıklarını belirtti. Ayrıca, İran’ın Lübnan’ın geleceğinde söz sahibi olmamasını savunan Herzog, bu sorunun müzakereler yoluyla çözülmesi gerektiğini vurguladı. Günler içindeki gelişmelerle birlikte, yakın zamanda İsrail ve Lübnan arasında Washington’da yeni bir görüşmenin gerçekleşeceği bilgisini paylaştı. Herzog, ABD Başkanı Donald Trump’ı da savunarak, “Yönetimdeki üst düzey yetkililere yönelik her türlü aşağılayıcı açıklamayı reddediyorum” dedi. İsrail, bölgedeki gelişmeler ve diplomatik girişimler hakkında net bir duruş sergiliyor.
İran ile ABD arasındaki müzakereler ise Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleştirildi. İlk tur görüşmeler 21 Haziran’da tamamlandı ve 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasıyla ilgili teknik detaylar gözden geçirildi. Orta Doğu’daki bu gelişmelerde, taraflar arabuluculuk çabalarının denetlenmesi için yüksek seviyeli bir komite kurulması konusunda anlaştı. Ayrıca, nihai bir anlaşmaya 60 gün içerisinde varılmasının planlandığı belirtildi. İlgili yetkililer, Lübnan’daki çatışmayı sona erdirmek amacıyla ilerleme sağlandığını ve İran’ın Lübnan’daki yeni mekanizmaya temsilci göndereceğini açıkladı. İran ve ABD heyetleri arasındaki teknik görüşmeler devam edecek ve bölgesel barış girişimleri kritik önem taşıyor.