İran'ın Uranyum Zenginleştirme Seviyesi Dünya Gündeminde: UAEA Başkanı Grossi Güvenlik Uyarısı

İran'ın Uranyum Zenginleştirme Seviyesi Dünya Gündeminde: UAEA Başkanı Grossi Güvenlik Uyarısı

  • 09 Mayıs 2026 02:30

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi, İran'ın zenginleştirilmiş uranyum kapasitesine ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu.ABD medyasına konuşan Grossi, uydu görüntüleri ve elde ettikleri bilgiler ışığında İran'ın nükleer faaliyetleri hakkında açıklamalar yaptı. Grossi, İran'ın yüksek derecede zenginleştirilmiş uranyumunun yaklaşık 200 kilogramlık kısmının İsfahan Nükleer Tesisi'nde bulunduğunu söyledi.

Grossi, zenginleştirilmiş uranyumun büyük bir bölümünün geçtiğimiz yıl Haziran ayında yaşanan savaş sırasında depolandığını belirtti. Ancak, malzemenin yerinde olup olmadığını veya UAEA mühürlerinin kriz sırasında bozulup bozulmadığını doğrulamak veya reddetmekte güçlük çektiklerini açıkladı. İran'daki Natanz ve Fordow Nükleer Tesisleri’ndeki durumu incelemeye devam edeceklerini dile getirdi.

Rafael Grossi’ye göre, İran’da yüzde 60 saflık seviyesine ulaşmış 440,9 kilogram uranyuma sahip ve bu seviyenin, teknolojik olarak silah kalitesine çok yakın olduğunu belirtti. İran’ın nükleer gelişimi, bölgesel ve küresel güvenlik açısından önemli bir endişe kaynağı olmaya devam ediyor.

Benzer Haberler

Yunan Adalarına Kapıda Vize ile Türk Turist Akını Artıyor

Yunan Adalarına Kapıda Vize ile Türk Turist Akını Artıyor

Yunan adalarına kapıda vize uygulamasıyla Türk turist akını hız kazandı. Yeni feribot seferleri, kolay ulaşım ve artan talep ile 2026’ya kadar turist sayısında önemli yükseliş bekleniyor. Detaylar haberimizde.

İstanbul'da Usulsüz Ruhsat Operasyonu: 35 Tutuklama ile Sonuçlandı!

İstanbul'da Usulsüz Ruhsat Operasyonu: 35 Tutuklama ile Sonuçlandı!

İstanbul Emniyet Müdürlüğü, Adalar bölgesinde usulsüz ruhsat verildiği iddiasıyla düzenlediği operasyonda 42 şüpheliyi gözaltına aldı. 35 kişi tutuklandı, olayın detayları haberde.

Kayseri'de Laleler Çiçek Açarken Şiddetli Çıkan Kavgada Bir Kişi Hayatını Kaybetti

Kayseri'de Laleler Çiçek Açarken Şiddetli Çıkan Kavgada Bir Kişi Hayatını Kaybetti

Kayseri'de Şeker Mahallesi’nde çıkan kavga kanlı bitti. Tartışma sonrası bıçaklı saldırıda bir kişi hayatını kaybetti, diğerleri hastaneye kaldırıldı. Olayla ilgili polis alarma geçti.