İran ve ABD arasındaki mutabakat, bölgesel güvenlik ve Hürmüz Boğazı'nın kontrolü konusunda önemli adımlar içeriyor. İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Bağdat'ta Iraklı mevkidaşı Fuad Hüseyin ile yaptığı ortak basın toplantısında, imzalanan mutabakatın tüm hükümlerine uyulması gerektiğini vurguladı. Arakçi, ayrıca İsrail'in Lübnan'a yönelik hava saldırılarını sürdürdüğüne dikkat çekerek, 'Siyonist varlık, Lübnan'a saldırmayı kesmiyor' dedi.
Ajanslara göre, Arakçi, ülkedeki savaşı sona erdirmek için Washington'ın sorumluluk alması ve İsrail'i saldırılara son vermeye zorlaması gerektiğini ifade etti. Ayrıca, mutabakatın ilk maddesinin İsrail'in Lübnan'dan çekilmesi olduğunu belirtti.
İran Dışişleri Bakanı Arakçi, Hürmüz Boğazı'nın 30 gün boyunca tamamen İran kontrolünde olacağını kaydetti. Bu sürede boğazın tam kapasiteyle işlemeye devam edeceğini vurgulayan Arakçi, 'Tüm sorumluluk İran’a ait. Başka hiçbir devlet müdahale edemez. Her türlü tek taraflı eylem boğazın açılmasını geciktirir' diye açıkladı.
Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin ise toplantıda İran’a yönelik saldırıları kınadı. Hüseyin, İran’ın savaş ve saldırganlık hedefleriyle hareket etmesini üzücü bulduğunu dile getirerek, 'Körfez’de savaşın ölçeğini genişletmeyi desteklemiyoruz ve İran saldırılarına karşıyız. Sorunların müzakerelerle çözülmesi gerekir. İran’a yönelik deniz ablukasının kaldırılması ve Hürmüz Boğazı’nın açılması uygulamalara devam etmeli' ifadelerini kullandı.