İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, ABD ve İsviçre’de gerçekleşen müzakerelerin ardından gazetecilere önemli açıklamalarda bulundu. Galibaf, Hürmüz Boğazı’nın uluslararası deniz trafiğine açılmasında istekli olduklarını ifade etti. Bölgesel ve küresel ekonomiye katkı sağlamak adına boğazın yeniden işlevsel hale getirilmesini arzu ettiklerini belirten Galibaf, bu süreçte İran’ın kontrolü elinde tutmaya devam edeceğini vurguladı. Uluslararası düzenlemelere uyulacak ve bölgenin stabilitesi korunacak açıklamasını yaptı.
Buna rağmen, Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin savaş öncesi döneme dönmeyeceğinin altını çizen Galibaf, İran’ın kendi düzenlemeleri ve kontrolüyle boğazı yöneteceğin söyledi. Bu açıklamalar, bölgedeki jeopolitik gelişmeler ve deniz trafiği açısından önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.
Son gelişmeler, İran’ın bölge politikasını ve uluslararası ilişkilerdeki duruşunu yakından ilgilendiriyor. Galibaf’ın sözleri, bölgedeki dengelerin yeniden şekillenmesine dair ipuçları veriyor ve deniz yoluyla ticaret yapan gemileri yakından ilgilendiriyor. Haber detayları sitemizde.