İran Meclis Başkanı Bakır Galibaf'tan Hürmüz Boğazı Açıklaması

İran Meclis Başkanı Bakır Galibaf'tan Hürmüz Boğazı Açıklaması

  • 23 Haziran 2026 04:35

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, ABD ve İsviçre’de gerçekleşen müzakerelerin ardından gazetecilere önemli açıklamalarda bulundu. Galibaf, Hürmüz Boğazı’nın uluslararası deniz trafiğine açılmasında istekli olduklarını ifade etti. Bölgesel ve küresel ekonomiye katkı sağlamak adına boğazın yeniden işlevsel hale getirilmesini arzu ettiklerini belirten Galibaf, bu süreçte İran’ın kontrolü elinde tutmaya devam edeceğini vurguladı. Uluslararası düzenlemelere uyulacak ve bölgenin stabilitesi korunacak açıklamasını yaptı.

Buna rağmen, Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin savaş öncesi döneme dönmeyeceğinin altını çizen Galibaf, İran’ın kendi düzenlemeleri ve kontrolüyle boğazı yöneteceğin söyledi. Bu açıklamalar, bölgedeki jeopolitik gelişmeler ve deniz trafiği açısından önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.

Son gelişmeler, İran’ın bölge politikasını ve uluslararası ilişkilerdeki duruşunu yakından ilgilendiriyor. Galibaf’ın sözleri, bölgedeki dengelerin yeniden şekillenmesine dair ipuçları veriyor ve deniz yoluyla ticaret yapan gemileri yakından ilgilendiriyor. Haber detayları sitemizde.

Benzer Haberler

Kayseri'de Laleler Çiçek Açarken Şiddetli Çıkan Kavgada Bir Kişi Hayatını Kaybetti

Kayseri'de Laleler Çiçek Açarken Şiddetli Çıkan Kavgada Bir Kişi Hayatını Kaybetti

Kayseri'de Şeker Mahallesi’nde çıkan kavga kanlı bitti. Tartışma sonrası bıçaklı saldırıda bir kişi hayatını kaybetti, diğerleri hastaneye kaldırıldı. Olayla ilgili polis alarma geçti.

ABD'den Orta Doğu'ya Barış Çabası: Lübnan ve İsrail Arasında Yeni Mekanizma

ABD'den Orta Doğu'ya Barış Çabası: Lübnan ve İsrail Arasında Yeni Mekanizma

ABD, Lübnan ve İsrail arasındaki gerginliği azaltmak amacıyla yeni bir izleme mekanizması başlattı. Bu adımlar, bölgede barış ve güvenlik arayışlarını hızlandırdı. Detaylar haberimizde.

İzmirde Otoparkta 10 Aylık Bebek Mahsur Kaldı, Anne ve Yakınları Tepki Gösterdi

İzmirde Otoparkta 10 Aylık Bebek Mahsur Kaldı, Anne ve Yakınları Tepki Gösterdi

İzmir'in Kiçiköy Mahallesinde bir otoparkta 10 aylık bebek mahsur kaldı. Polis ve itfaiye ekipleri müdahale etti. Ancak anne ve yakınlarının gazetecilere saldırısı dikkat çekti.