Gökçeada açıklarında deniz tutkunlarını şaşırtan nadir bir görüntüye tanık olundu. Kılıçbalığı avı yapan Fırat Sarıkaya, denize açıldığında manta vatozlarıyla karşılaştı. Sarıkaya, anları cep telefonu kameralarıyla kaydetti ve sevincini dile getirdi. Denizdeki bu canlıların varlığı, sularımızın sağlıklı ve verimli olduğunu gösteriyor.
Sarıkaya, yaşadığı deneyimi şöyle anlattı: 'Gökçeada'da kılıç balığı avı yapan kişiyim. Birkaç gün önce teknemizle denize açıldığımızda dürbünle kuleden denize bakarken, nadir türlerden olan manta vatozunu gördük. Yanına yavaşça yaklaşarak onun merakını cezbetmeye çalıştık ve o da bizlere ilgi gösterdi. İki-üç tur birlikte döndük ve o anları kayıt altına aldık. Çok güzel görüntüler elde ettik.'
Bir hafta önce daha büyükleriyle karşılaştıklarını söyleyen Sarıkaya, '2 kat daha büyük büyüklükte, kanat açıklığı 3-3,5 metre civarında devasa bir manta vatozunu görme şansımız oldu. Ancak o bize yaklaşmadı. Bunu görmek ve doğa ile iç içe olmak gerçekten kıymetli. Denizlerin ne kadar temiz ve zengin olduğunu bu canlılar gösteriyor' dedi.
Sarıkaya, manta vatozlarının insanlar için zararsız olduğunu vurguladı: 'Sağındaki ve solundaki çıkıntılar yüzünden şeytan olarak da adlandırılıyorlar, ama aslında tamamen zararsız canlılar. Planktonlar ve küçük balıklarla beslenirler. Eğer denizde karşılaşırsanız, korkmadan izleyin, bu güzellikleri görmenin tadını çıkarın.'