Türkiye’nin bilim ve teknoloji alanındaki gelecek vadeden gençleri ilk mezunlarını aldı. TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde düzenlenen törende, eğitimlerini başarıyla tamamlayan ilk mezunlara diplomaları Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır tarafından takdim edildi. Tören, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilk mezunlarının gerçekleştirdiği mezuniyet yürüyüşü ve okulun çeşitli etkinlikleriyle başladı. Öğrencilerin ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarındaki başarıları alkışlandı ve salonda duygusal anlar yaşandı.
Tören sırasında, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından okulun genç yetenekleri tarafından hazırlanan müzik dinletisi ve tanıtım filmleri ile mezuniyet coşkusu doruk noktaya ulaştı. Ayrıca, Bakan Kacır için hazırlanan sürpriz videoda, okulun kuruluşundan bugüne kadar olan gelişim süreci ve destekleri anlatıldı. Öğrenciler, okul birincisi Elif Berra Demir’e özel tablo ve ödüllerini takdim ederek başarılarının gururunu yaşadı.
Mezuniyet töreninde, ilk sıralarda yer alan öğrencilerimizden Elif Berra Demir, duygularını dile getirirken, hayatında anlamlı bir yere sahip olan babasına armağan ettiğini belirtti. İkinci olan Deniz Tepe ve üçüncü Tuana Gülpınar da kendilerine ve destekçilerine teşekkür ederek mezuniyetlerine anlam kattı. Toplamda 84 öğrenci diploma ve mezuniyet hediyeleriyle taçlandırıldı. Törende, geleneksel bayrak ve flama devir teslimi gerçekleşti ve öğrenciler keplerini havaya atarak töreni kutladı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, yaptığı konuşmada, bu özel okulun akademik ve bilimsel başarılarla dolu olduğunu vurguladı. Gençlerin bilimle ve teknolojiyle ülkemizin geleceğini şekillendireceğine inandığını dile getiren Kacır, “Sizler bizim umudumuzsunuz. Türkiye’nin yüksek teknolojili üretim hedeflerine sizin katkılarınızla ulaşacağız.” şeklinde konuştu. Ayrıca, TÜBİTAK’ın ulusal ve uluslararası projelerle ülkenin bilim altyapısını güçlendirdiğini ve genç beyinlerin desteklenmesiyle ülkenin yeni ufuklara yelken açacağını ifade etti.
Prof. Dr. Orhan Aydın ise mezunlara yönelerek, ‘Geleceğimiz sizlersiniz’ dedi. Öğrencilere bilim yolunda devam etmeleri ve vicdanlı, merhametli olmaları temennisinde bulundu. Ayrıca, törende emeği geçen öğretmenlere teşekkür ederek, başarıyla yetişen genç bilim insanlarının ülkemizin gururu olacağını belirtti. Gelişen teknolojiye ve insanlığa hizmet eden gençlerin, doğruluk ve azimle ilerleyeceğine olan inanç tamdır.