Fransa'da ilk kez Ebola virüsü görüldü ve sağlık yetkilileri alarma geçti. Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, konuk olduğu France 2 kanalında yaptığı açıklamada, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir doktorun Ebola virüsü taşıdığını duyurdu. Doktorun deneyimli olduğu ve hastalığın başında olduğu bilgisi paylaşıldı. Rist, uçağa binerken belirtileri olmadığını ve virüsün bulaşıcı olmadığını ifade etti.
Uçuş sırasında baş ağrısı şikayeti olan doktor, durumu fark ederek ilgili sağlık birimlerine bildirdi. Hemen ardından uçağa inen doktor, sağlık ekipleri tarafından hastaneye alınarak 21 günlük karantinaya kondu. Ayrıca, doktorla temas ettiği düşünülen 5 kişi de tedbir amaçlı karantinaya alındı ve izolasyonda tutuluyor.
Fransa Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Ebola vakasının kontrol altında olduğu vurgulandı. Bu, ülke topraklarında ilk kez görülen Ebola vakası ve durum yakından takip ediliyor. Hatırlanacağı üzere, KDC'deki Ebola salgını 246 şüpheli vaka ve 65 ölümle ilan edilmiş, DSÖ ise uluslararası acil durum bildirmişti. Sağlık uzmanlarına göre, virüs nadir görülen 'Bundibugyo' varyantı olup, henüz onaylı tedavisinin veya aşısının bulunmadığı belirtiliyor.