Yargıtay kararı, evlilikte tasarruf anlayışının sınırlarını yeniden sorgulatıyor. Bir kadın, eşinin aşırı tutumluluğu nedeniyle hayatının çekilmez hal aldığını öne sürerek mahkemeye başvurdu. Dava dosyasına göre, evde temel gıda ve temizlik maddeleri dahi kısıtlandı, hatta çay demlemeye bile izin verilmedi.
Eşine sürekli, ‘banyonun ışığını çok yaktın, sifonu niye çektin’ gibi sözlerle hakaret eden ve evden kovmakla tehdit eden koca hakkında, Yargıtay'dan önemli bir karar çıktı. Mahkeme, elektrik faturası artacağından dolayı karanlıkta oturmak, ısınma kısıtlaması yapmak ve temel gıda maddelerini sınırlamak gibi tutumların boşanma ve maddi tazminat sebebi olabileceğine hükmetti.
K.L. isimli genç kadın, evdeki yaşam koşullarının sürdürülemez hale geldiğini ve eşinin sürekli aldatma korkusuyla davranışlarını kontrol ettiğini belirterek, mahkemeye başvurdu. Kadın, ‘Beni sürekli, banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin’ gibi nedenlerle hakaret edip evden kovuyor. Gıda ve temizlik ürünleri alamıyor, çay demleme yasağı koyuyor ve kişisel temizliğine önem vermiyordu. Evlilik birliğinin sarsılması sonucu, aylık 1.500 TL yoksulluk nafakası ve 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminat talep etti.
Yargıtay kararı, çeşitli kesimlerde farklı yorumlara yol açarken, bundan sonraki davalarda emsal teşkil edeceği belirtildi. Ayrıca, sitedeki aidat krizinde 120 bin TL’lik yüksek talep gündeme geldi ve geniş yankı uyandırdı.
.