Enerji ve Madencilikte Yeni Düzenlemelerle İşçi Hakları Güvence Altına Alınıyor

Enerji ve Madencilikte Yeni Düzenlemelerle İşçi Hakları Güvence Altına Alınıyor

  • 09 Mayıs 2026 01:10

Enerji ve madencilik sektöründeki son gelişmeler, işçi hakları ve ruhsat iptalleri konusunda yeni düzenlemeleri gözler önüne seriyor. Ankara'daki Doruk Madencilik işçilerinin eylemi uzlaşmayla sona erdi. Bakan Bayraktar, şirketlerin sorumlu davranmaması halinde ruhsat iptali ve cezai müeyyidelerin uygulanacağını belirtti.

Bakan Bayraktar, daha önce benzer sorunlar yaşanan firmaları uyardıklarını ve çözümler ürettiklerini ifade etti. Firma, yine borç ödemeyerek firmaya olan yükümlülüklerini yerine getirmedi ve bu nedenle teşvik programından mahrum bırakıldı. Ayrıca, devlet olarak yerli kömür santrallerinin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla elektrik alım garantisi verdiklerini de açıkladı.

Yaklaşık 30 bin işçinin iş güvencesini hedefleyen düzenleme, borçlarını ödemeyen ve çevre yatırımı yapmayan santrallerin teşvikten yararlanamayacağını gösteriyor. Bayraktar, Doruk Madencilik'in işçi borçları nedeniyle teşvikten mahrum kaldığını ve ileride de ödemedikleri takdirde aynı durumun devam edeceğini belirtti. İşçilerin maaşlarının ödenmesi ve krizlerin önlenmesi için süreci hassasiyetle yürüttüklerini vurguladı.

Bayraktar, ruhsat iptali konusunda da bilgi verdi. Bir firmanın yüzlerce ruhsatı olmasına rağmen, şu anki durumda yalnızca 92 ruhsata izin verildi. İşçi ve madencilik sektörünü ilgilendiren bu gelişmeler, sektörün geleceği açısından önemli bir dönüm noktası olacağa benziyor.

Benzer Haberler

Kayseri'de Laleler Çiçek Açarken Şiddetli Çıkan Kavgada Bir Kişi Hayatını Kaybetti

Kayseri'de Laleler Çiçek Açarken Şiddetli Çıkan Kavgada Bir Kişi Hayatını Kaybetti

Kayseri'de Şeker Mahallesi’nde çıkan kavga kanlı bitti. Tartışma sonrası bıçaklı saldırıda bir kişi hayatını kaybetti, diğerleri hastaneye kaldırıldı. Olayla ilgili polis alarma geçti.

İran Meclis Başkanı Bakır Galibaf'tan Hürmüz Boğazı Açıklaması

İran Meclis Başkanı Bakır Galibaf'tan Hürmüz Boğazı Açıklaması

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, ABD ve İsviçre’deki görüşmeler sonrası yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı’nın yeniden uluslararası trafiğe açılmasını istediğini belirtti. Boğazın yönetiminde İran'ın söz sahibi olacağını vurguladı.

ABD'den Orta Doğu'ya Barış Çabası: Lübnan ve İsrail Arasında Yeni Mekanizma

ABD'den Orta Doğu'ya Barış Çabası: Lübnan ve İsrail Arasında Yeni Mekanizma

ABD, Lübnan ve İsrail arasındaki gerginliği azaltmak amacıyla yeni bir izleme mekanizması başlattı. Bu adımlar, bölgede barış ve güvenlik arayışlarını hızlandırdı. Detaylar haberimizde.