Türkiye, enerji sektöründeki başarılarını Pakistan ile paylaşmaya hazırlanıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İstanbul’da Pakistan Özelleştirme Bakanı Muhammed Ali ve Pakistan Elektrik İşlerinden Sorumlu Enerji Bakanı Sardar Awais Leghari ile bir araya geldi. Görüşmelerde iki ülke arasında enerji alanında yeni ortaklıkların ve projelerin geliştirilmesine odaklanıldı.Bayraktar, Türkiye’nin enerji sektöründeki deneyimlerini paylaşarak, özellikle elektrik özelleştirmeleri ve altyapı geliştirme konularında Pakistan’a destek olmayı hedefl etti. Dile getirilen ortak projeler arasında elektrik dağıtım şirketlerinin güçlendirilmesi ve dijital altyapı projeleri yer alıyor.
Bayraktar, sosyal medya paylaşımlarında ise, “TEDAŞ ile PPMC şirketi arasında dağıtım şirketlerinin izleme ve operasyonel fonksiyonlarının güçlendirilmesini ve VR tabanlı eğitim merkezleri kurulmasını öngören, TEİAŞ ile ISMO şirketi arasında elektrik iletim sistemi işletimi, kapasite geliştirme ve teknolojik altyapı alanlarında ortak çalışmalar yapılmasını amaçlayan, EPİAŞ ile ISMO şirketi arasında ise elektrik piyasalarının tasarımı, kurumsal kapasitenin artırılması ve süreçlerin dijitalleştirilmesine yönelik mutabakat zaptı imza altına alındı” ifadelerini kullandı.