Sivas Polis Meslek Yüksekokulu'ndan 248 kadın polis memuru mezun oldu. Tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Polis adaylarının eğitim sürecini anlatan sinevizyon gösterisi izletildi. Dönem 1'incisi polis memuru Rümeysa Yıldız, mezuniyet kütüğüne plaket çaktı.
Sivas Valisi Yılmaz Şimşek, törende yaptığı konuşmada, yeni mezun polis memurlarına başarılar dileyerek; "Bugün burada sadece bir mezuniyet töreninde değiliz. Aynı zamanda vatanına milletine ve hukuk devletine hizmet etmeyi kendisine görev bilen genç polislerimizin meslek hayatına attıkları ilk adımı da hep birlikte kutluyoruz. Güçlü devletlerin temelinde güvenli ve huzurlu bir toplum düzeni bulunmaktadır. Kamu düzeninin korunması, vatandaşlarımızın can ve mallarının korunması ve hukukun üstünlüğünün teminat altına alınması devletin en temel görevleri arasındadır. Bu önemli görevi yerine getirilmesinde polis teşkilatımız milletimizin gurur kaynağı olmaya devam etmektedir." dedi.
Polis adaylarının yemin edip mezuniyet sevincini yaşadıktan sonra kortej yürüyüşü yapıldu. Kep atan gençler, mesleklerinin başlangıcını kutladı ve duygu dolu anlar yaşandı. Mezuniyet sonrası polis adayları ve aileleri arasında samimi ve duygusal buluşmalar gerçekleşti.
Mezunlar arasında yer alan ve 6 Şubat 2023 depremlerinde Hatay'da enkaz altında kalan ve şehit olan polis memuru Cemil Okur'un kızı Şehriban Okur; ailesiyle birlikte törene katıldı. Babasının göğsündeki şehitlik madalyası ve aynı üniformayı gururla taşıyan Şehriban Okur, "Allah'ın izniyle babamın izinden gideceğim. O hayatta olmasa da onun ismini yaşatacağım. Gururla bu üniformayı giyeceğim" dedi. Annesi Nazife Okur ise "Babasından aldığı bayrağı ömür boyu dalgalandıracak ve göklere kaldıracak. Çok mutluyum." ifadelerini kullandı. Tören sonunda, şehit babasının mesleğini seçen iki kardeşin birbirlerine destek vermesi duygusal anlar yaşattı.