Türk dış politikası açısından önemli bir adım olarak kabul edilen görüşmede, Fidan ve Al Sani, İran ve ABD arasındaki barış müzakerelerinin detaylarını masaya yatırdı. Dışişleri Bakanlığı kaynaklarından edinilen bilgilere göre, Hakan Fidan ve Katar Başbakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, telefon görüşmesinde İsviçre’de dün gerçekleştirilen ilk oturumu yapılan ABD-İran barış müzakerelerini ele aldı. Taraflar, bölgesel ve küresel barış açısından kritik öneme sahip bu müzakerelerin gelişimini yakından takip ediyor.
Görüşmede, bölgedeki istikrar ve diplomasi öncelikler arasında yer aldı. Katar ile Türkiye’nin bölgesel ilişkilerinin güçlendirilmesi ve ortak çıkarların korunması konusunda da görüş alışverişinde bulunuldu. Dışişleri Bakanlığı, bu tür temasların diplomatik takvimin vazgeçilmez parçaları olduğunu ve iki ülkenin de barışa katkı sağlamaya devam edeceğini belirtti.
Diğer yandan, bölgedeki gelişmeler ve bölgesel güvenlik meseleleri de gündeme geldi. Taraflar, karşılıklı iletişimin artmasında ve farklı platformlarda işbirliğinin güçlendirilmesinde ortak kararlılıklarını açıkladı. Detaylar sitemizde.