Denizimizi Korumak İçin Teknolojiyle Sıkı Takip! EGDS ile Gemiler Denetleniyor

Denizimizi Korumak İçin Teknolojiyle Sıkı Takip! EGDS ile Gemiler Denetleniyor

  • 20 Mart 2026 19:25

Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı tarafından 2024 yılında hayata geçirilen ‘Elektronik Gemi Denetleme Sistemi’ (EGDS) sayesinde denizlerimizde kirlilik önemli ölçüde engelleniyor.

Son olarak sistem tarafından yapılan tespitlerde, Mersin Limanı’nda demirlemiş bir geminin kirli balast deşarjı yaptığı belirliştirildi. Bu ihlal nedeniyle gemiye 13 milyon 187 bin 913 TL tutarında idari para cezası uygulandı ve gemi rıhtımda bağlandı. Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkan Vekili ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, denizleri korumak adına yürütülen teknolojik denetimlerin devam edeceğini vurguladı.

Seçer yaptığı açıklamada, “Büyükşehir Belediyesi olarak teknolojik imkanlarla denetimlerimizi sürdürüyoruz. Denizimizi kirleten hiçbir ihlale göz yummayacağız. Bu ortak sorumluluğumuz ve kararlılıkla mücadele ediyoruz,” dedi.

Geçmişte yapılan geniş çaplı denetimlerde ise, 2019 yılından beri 99 gemiye toplam 360 milyon TL üzerinde ceza kesildiği bildirildi. Bu rakamlar, denizlerimizin korunması için alınan önlemlerin ciddiyetini ortaya koyuyor.

Benzer Haberler

Ağrı'da Trafik Kazası: Otomobil ve Kamyonet çarpıştı, YaralılarVar!

Ağrı'da Trafik Kazası: Otomobil ve Kamyonet çarpıştı, YaralılarVar!

Ağrı'da trafik ışıklarında durduktan sonra gerçekleşen kazada otomobil ve kamyonet çarpıştı. Yaralılar hastaneye kaldırıldı, soruşturma devam ediyor.

Burdur Gölü'nde Kanoyla Kaybolan 2 Kişi Arama Çalışmaları Devam Ediyor

Burdur Gölü'nde Kanoyla Kaybolan 2 Kişi Arama Çalışmaları Devam Ediyor

Burdur Gölü'nde kanoyla açılan ve kimlikleri henüz belirlenemeyen 2 kişi kayboldu. Arkadaşlarını arayarak çıkış yapacaklarını bildiren kişilerden haber alınamayınca yardım çağrısı yapıldı. Bölgeye ekipler sevk edildi ve arama çalışmaları sürüyor.

Kuşadası Eski Belediye Başkanı Engin Berberoğlu Hayatını Kaybetti

Kuşadası Eski Belediye Başkanı Engin Berberoğlu Hayatını Kaybetti

Kuşadası'nın sevilen eski Belediye Başkanı Engin Berberoğlu, ciddi sağlık sorunları nedeniyle yaşam savaşını kaybetti. Haberi, yakınları ve şehirdeki vatandaşlar üzüntüyle karşıladı.