Cep Telefonlarının Sessiz Modu İş Verimliliğini Artırıyor

Cep Telefonlarının Sessiz Modu İş Verimliliğini Artırıyor

  • 12 Mayıs 2026 11:35

Cep telefonlarının sessiz moda alınması, iş ortamında daha sağlıklı ve verimli bir çalışma ortamı sağlayabilir. Güney Kore’de Kyung Hee Üniversitesi tarafından yapılan araştırma, sürekli çalan telefon sesinin çalışanlarda tükenmişlik ve strese yol açtığını gösterdi. Telefonda herhangi bir bildirim veya arama sesi olmadan çalışmak, sinir sistemini rahatlatıyor, kalp atış hızını dengede tutuyor ve stres hormonlarını azaltıyor. Uzmanlar, telefon zilinin sürekli uyarı vermesinin, kişi üzerinde psikolojik baskı yarattığını ve bu durumun odaklanmayı zorlaştırdığını belirtiyor.

Texas Üniversitesi’nden Adrian Ward’ın araştırmasına göre de, cihazlar kapalı olmasa bile sesleri kapatmak, bilişsel performansı büyük ölçüde artırıyor. Bu sayede, telefonların seste olması veya olmaması fark etmeksizin, dikkat dağılmasını önlemek ve düşünce akışını düzenlemek mümkün oluyor. Ayrıca, telefona yönelik yanıt verme stresi de önemli ölçüde azalıyor. Bir işi yaparken telefonun sesiyle dikkatinizin dağıldığını fark ettiğinizde, toparlanmak en az 24 dakika sürebiliyor. Bu da, telefonda sessize almanın, zamanı daha iyi yönetmenize ve odaklanmanıza yardımcı olduğunu gösteriyor.

Benzer Haberler

Öğretmen Ataması Ve Yönetici Görevlendirmeleri Bugün Açıklandı!

Öğretmen Ataması Ve Yönetici Görevlendirmeleri Bugün Açıklandı!

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan öğretmen ataması ve yönetici görevlendirmeleriyle ilgili önemli gelişmeleri öğrenin. Başvuru sonuçları ve işlemler 29 Haziran'dan itibaren başlıyor.

ABD Trump İran’a Dron Saldırısı ve Ateşkes İhlali Uyarısı

ABD Trump İran’a Dron Saldırısı ve Ateşkes İhlali Uyarısı

ABD Başkanı Donald Trump, İran’a ait dronların Hürmüz Boğazı’nda bir tankeri hedef aldığını ve bu olayın ateşkesin ihlali olduğunu belirtti. Saldırı ve gelişmeler detaylarda.

Edirne'de Kanlı Aile Katliamı: Eş ve Oğul Ölü, Fail Ağırlaştırılmış Müebbetle Cezalandırıldı

Edirne'de Kanlı Aile Katliamı: Eş ve Oğul Ölü, Fail Ağırlaştırılmış Müebbetle Cezalandırıldı

Edirne'de 4 Ağustos 2025'te yaşanan trajik aile olayında, Ömer Gökhan Alacı eşini ve 9 yaşındaki oğlunu öldürdü. Polis ekipleri olay yerinde ölü ve yaralı halde buldu. Fail ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası aldı.