Cep Telefonlarının Sessiz Modu İş Verimliliğini Artırıyor

Cep Telefonlarının Sessiz Modu İş Verimliliğini Artırıyor

  • 12 Mayıs 2026 11:35

Cep telefonlarının sessiz moda alınması, iş ortamında daha sağlıklı ve verimli bir çalışma ortamı sağlayabilir. Güney Kore’de Kyung Hee Üniversitesi tarafından yapılan araştırma, sürekli çalan telefon sesinin çalışanlarda tükenmişlik ve strese yol açtığını gösterdi. Telefonda herhangi bir bildirim veya arama sesi olmadan çalışmak, sinir sistemini rahatlatıyor, kalp atış hızını dengede tutuyor ve stres hormonlarını azaltıyor. Uzmanlar, telefon zilinin sürekli uyarı vermesinin, kişi üzerinde psikolojik baskı yarattığını ve bu durumun odaklanmayı zorlaştırdığını belirtiyor.

Texas Üniversitesi’nden Adrian Ward’ın araştırmasına göre de, cihazlar kapalı olmasa bile sesleri kapatmak, bilişsel performansı büyük ölçüde artırıyor. Bu sayede, telefonların seste olması veya olmaması fark etmeksizin, dikkat dağılmasını önlemek ve düşünce akışını düzenlemek mümkün oluyor. Ayrıca, telefona yönelik yanıt verme stresi de önemli ölçüde azalıyor. Bir işi yaparken telefonun sesiyle dikkatinizin dağıldığını fark ettiğinizde, toparlanmak en az 24 dakika sürebiliyor. Bu da, telefonda sessize almanın, zamanı daha iyi yönetmenize ve odaklanmanıza yardımcı olduğunu gösteriyor.

Benzer Haberler

Türk Denizciler Güvende: Hürmüz ve Basra Körfezi'nde Son Durum Açıklandı

Türk Denizciler Güvende: Hürmüz ve Basra Körfezi'nde Son Durum Açıklandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki durumu yakından takip ettiklerini belirtti. 26 Haziran 2026 itibarıyla 15 Türk gemisi güvenli biçimde bölgeden ayrıldı. Bölgede 3 Türk gemisi ticari faaliyetlerine devam ediyor. Toplam 99 Türk denizcisinin güvenliği sağlanmış durumda.

Türkiye Venezuela Deprem Yardımıyla Duygu Dolu Anlar Yaşıyor

Türkiye Venezuela Deprem Yardımıyla Duygu Dolu Anlar Yaşıyor

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Venezuela'da meydana gelen şiddetli depremlerin ardından Türkiye'den hızlı yardım gönderdiklerini açıkladı. Ekiplerimiz bölgeye ulaşmak için yola çıktı.

Kuduz Tehlikesi Arıtoprak Mahallesi'nde İbretlik Uyarılar

Kuduz Tehlikesi Arıtoprak Mahallesi'nde İbretlik Uyarılar

İpekyolu Belediyesi, Arıtoprak Mahallesi'nde kuduz pozitif köpek bulunması üzerine karantina uyguladı. Veterinerler, hayvan sahiplerini ve vatandaşları uyardı. Detaylar haberimizde.