Büyükçekmece Adliyesi'nde 25 kilogram altın ve 50 kilogram gümüşün çalınmasıyla ilgili soruşturma hızla genişledi.İlginizi ÇekebilirBüyükçekmece Adliyesi'ndeki emanet bürosunda görevli memur Erdal Timurtaş tarafından gerçekleştirilen soygun, uzun süre gizemini korudu. Emniyet güçleri, olayla bağlantılı olarak İngiltere'ye kaçtığı belirlenen firari şüpheli Timurtaş hakkında kırmızı bülten talep etti. Yapılan işlemler sonucunda emanet memuru Kemal D., mahkeme tarafından tutuklandı. Ayrıca, altınların İstanbul merkezli 19 ilde göçmen kaçakçılarına yönelik bir operasyon sırasında ele geçirildiği ve adli emanete teslim edildiği öğrenildi.
Yapılan soruşturma kapsamında, 50 farklı adrese eş zamanlı operasyonlar düzenlendi ve tutuklu sayısı 16'ya yükseldi. Soruşturmanın derinleşmesiyle, olayın organize bir yapı tarafından planlandığı ortaya çıktı. Şüphelilerin lideri olduğu iddia edilen M.S.'nin soygun sırasında araçta beklediği ve kuzeni M.E'yle birlikte firari olarak arandığı belirlendi. M.S.'nin kız arkadaşı Elif D.'nin ise 'Para aklama' suçundan tutuklandığı bilgisi geldi. Ayrıca, olayda kullanılan araçların kiralanmasında aracılık yapan şirket sahibi B.Ç. ve para aklama amacıyla G.V. adlı emlakçı tutuklandı.
İlginç detaylar arasında, suçun ardından şüphelilerin Ağrı'da toplantılar yaptığı ve olayın aydınlanmaması için planlar yaptığı yer aldı. Tüm suçların Erdal Timurtaş'ın üzerine yıkılmak istendiği, soruşturma aşamasında maddi varlıklarının dondurulduğu belirtildi. Gürcistan güvenlik birimleri, firari şüpheliler M.E. ve M.S.'yi Cuma akşamı Sarp Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye teslim etti. Hopa'da gözaltına alınan şüpheliler, emniyetteki işlemlerin ardından adliyeye sevk edildi.