Bolu'da doğa ve biyoçeşitlilik savunucularını şoke eden olay yaşandı. Edinilen bilgilere göre, geçtiğimiz günlerde Yeniçağa ilçesinde doğadan toplamı yasak olan 4,5 kilogram yabani salep toplayan 3 kişi hakkında toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası kesildi. Bu yüksek ceza, bölgedeki vatandaşlar arasında büyük tepki yarattı.
Kesilen ceza ve duruma tepki gösteren vatandaşlardan Ali K., Bolu Orman Bölge Müdürlüğü hizmet binasının çatısına çıkarak intihara kalkıştı. Olayın fark edilmesi üzerine hemen sağlık, polis ve itfaiye ekipleri olay yerine sevk edildi. İtfaiye ekipleri, muhtemel bir kazayı önlemek amacıyla binanın altına atlama brandası kurdu ve polis ekipleri de vatandaşla iletişime geçerek ikna etmeye çalıştı.
'KENDİMİ ATACAĞIM' Ali K., çatıda bulunduğu süre boyunca ceza miktarını ve jandarma tarafından yapılan işlemleri dile getirerek, babasına kötü muamele yapıldığını iddia etti. Aşağıda bekleyen gazetecilere, '2 milyon lira bize ceza kestiler. Kendimi atacağım' diyerek içini döndü. Polis ekiplerinin yoğun ikna çabası sonucunda Ali K., güvenli bir şekilde aşağı indirildi ve ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldü. Olayla ilgili inceleme başlatıldı ve gelişmeler takip ediliyor.