Olay, dikkat çekici detaylarıyla Beşiktaş'ta gündemi değiştirdi. 5 Haziran Cuma günü saat 19.45 civarında Etiler Mahallesi'nde gerçekleşti. Edinilen bilgilere göre, arkadaşlık uygulaması üzerinden tanışan bazı kişiler, kadınların yemeği bahane ederek restorana götürülmesiyle organizeli bir dolandırıcılık hikayesi ortaya çıktı. Katılanlar, yüksek hesap talep edilmesi ve olayın organize olduğunu belirterek şikayetçi oldu.
Beşiktaş Asayiş Büro Amirliği ekipleri, olayın başını çeken kadınların ve çalışanların kimliklerini tespit etti. Kadınlar İrem H. ve Negın A. S. gibi isimler olurken, işletmenin çalışanları Uğur K. ve Umut E. gibi kişiler de olayda şüpheli olarak gözaltına alındı. Ayrıca, olayın organize edildiği iddia edilen Burak A. ve Muhammet Aydın'ın da gözaltına alınmasıyla soruşturma derinleşti. İşletmede yapılan denetimlerde ise sigortasız çalışma ve tütün tüketimi tespit edildi.
İlginç detaylardan biri ise olaydan 1 gün sonra güvenlik kamera kayıt cihazının yerinde olmamasıydı. Ekipler, cihazın söküldüğünü ve arızalandığını iddia eden işletme yetkililerinden delil elde edemeyince, Muhammet Aydın hakkında suç duyurusunda bulunuldu. Güvenlik kameralarının olay anını kaydettiği görüntüler ise, kadınlar ve erkeklerin kahve dükkanında buluştuktan sonra restorana doğru yürüdüğünü gösteriyor. Bu olay, özellikle işletme güvenliği ve organize suçlar açısından dikkat çekici detaylar barındırıyor.