Şeyhşaban Mahallesi'nde 1979 yılında yaşanan sel felaketinin ardından mahalleli, devlet desteğiyle 11 kilometre uzaklıktaki güvenli bölgeye taşındı.Küçük yaştan beri ata topraklarına karşı büyük bir özlem duyan Kayseri Üniversitesi Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu'nda arıcılık yapan Gültekin, terk edilen bu doğal alanlarda bal üretimine başladı. İlk yıl 7 kovanla başladığı arıcılıkta, şu an 50 kovana ulaşan genç girişimci, bu sezon 1 tondan fazla bal elde etmeyi hedefliyor.
İsmail Gültekin, mandalarla dolu doğayla iç içe bu eski köyde yaşamanın kendisi ve hayvanları için büyük bir huzur ve başarı getirdiğini söylüyor. Geçmişte yaşanan selin ve göçlerin ardından, ailesiyle birlikte başka bölgelere taşınmak zorunda kalan Gültekin, ata topraklarına olan sevgi ve hasretle burada kalmanın yollarını buldu. Terk edilen mahallenin doğası, arıcılık açısından oldukça elverişli ve bu bölgenin doğal güzellikleri, bal üretimini destekliyor.
Gültekin, şunları anlatıyor: 'Şehir yaşamını pek sevmiyorum, burada kendi işimi yapmayı ve hayvanlarıma zaman ayırmayı tercih ediyorum. Arıcılık, maliyet olarak da uygun ve benim için en önemli şey, kendi işlerimi yönetebilmek. Bu yıl 50 kovana sahip olmanın avantajıyla, geçen yıl 200 kilogram civarında bal almıştım. Bu sezon ise 1 ton 200 kilogram bal hedefliyorum. Ailesi de bana her zaman destek oluyor ve burada olmak bana büyük mutluluk veriyor.'
Üniversitede öğrenimini sürdüren Gültekin, atalarına ait topraklarda üretime devam ederek büyük bir başarı hikayesi yazıyor. Ayrıca, eski köyünün doğasının arıcılık açısından çok elverişli olduğunu belirterek, doğa ile iç içe yaşamayı severek sürdürüyor.